Bilkay Ruth - Laczkó Gabriella: Szupplikáció a Sárospataki Református Kollégiumban 1945-1951 - Acta Patakina 10. (2002)

1951

BQRSODGESZT: Sokáig beszélgettem a gyülekezet pásztorával, Dósa Molnár Dániellel. Nehéz helyzetben van, mert a gyülekezetei újjá kell élesztenie. Az előd harmincéves szolgálatát most kell jóvátenni. VATTA: A kísérők lányok. Legyen emlékeztetőül, hogy ki volt a kisérő, és kinek a lakodalmába kell elmenni a fiúknak: Vadas Gyula Török Jolán Osváth László Körömi Ilona Falucskay Benjamin Kovács Ilona Arday J. László Szathmáry Zsuzsamia Arday J. Barna Cseh Ilona lakodalmába hivatalos HARSÁNY: Jószívvel adakoztak a harsányiak, többet is adtak volna, de tegnap járt a végrehajtó. BÜKKARANYOS: A gyűjtést korán reggel kezdtük. Istentiszteletig gyűjtöttünk, de a harang szava által Isten hívott az Ő házába. Az Igét Vadas Gyula hirdette. Kedves alkalom volt a legifjabb ara­nyosi reformátusok felvétele az egyházba. A holnap, a magyar jövendő reménységei. Az újjáépülő aranyosi templom lélekben újjászületett híveket vár.- Már indulnunk kell Patakra! Nehéz szívvel búcsúzunk. Búcsút intünk a magyar falunak és népének, akikből származunk, és akié vagyunk. Isten legyen mindnyájunkkal! XXXI. KÖRZET: Tiszakeszi, Tiszatarján, Ároktő, Tiszadorogma, Gelej, Mezőnagymihály, Mezőkeresztes SZUPPLIKÁNSOK: Kollégiumi referens: Técsy Béla Cseh Lajos csv., Asbóth Mária, Hubay Margit, Juhász Zsófia, Semsey Klára, Szabó Gabriella, Tóth Gabriella RÉSZLETEK A SZUPPL1KÁC1ÓS NAPLÓBÓL:176 November 10-én %12-kor jött Sátoraljaújhely felől egy ismerős vonat, ami nem régen Deb­recenbe vagy Pestre vitte a pataki theologusokat. Bármennyire a Patakról való elszakadás gondolata jutott eszünkbe erről a vonatról, most mégis örömmel szálltunk fel, hiszen szupplikálni indultunk. A szupplikálás új tartalmat nyert előttünk: A városi „aszfaltos” életből sok édes nosztalgiával gondolt falvakba mehettünk. A kocsik nagyobb részt szupplikáló diákokkal volt tele Közöttünk ült: dr.Nagy Barna, dr. Koncz Sándor, dr. Farkas László, dr. Szabó Ernő professzor úr is. Ez a térbeli együttlét azt is mutatta, hogyan találkozott ismét, és mennyire egy: pataki tanár és pataki diák, Debrecenben vagy Pesten lévő pataki theologus. TISZAKESZI: Az esti istentisztelet után társaságunk kivonult a Tiszához. Gyönyörű szép idő volt. A gyülekezet néhány tagja is velünk jött. Szép halkan énekelgettünk ott a Tisza-parton vacsoráig. 176 SRK Tudományos Gyűjteményei Adattár, At. 1,821. 177