Szatmarer Allgemeine Jüdische Zeitung, 1903 (2. évfolyam, 1-22. szám)

1903-05-22 / 20. szám

Sz&tmár, 22. Mai 1903. Ganzjährig 6 .Kronen Erscheint jeden Freitag Zweiter Jahrgang N£ 20 \Szatmarer Alig Jüdische Zeitung־ Halbjährig 3 Kronen ןאגרא ריפ ,לעדנאה ׳רהעקרע!! סעפגאק-ש״יריהניא”עללעגא (עסמד»ג«5 ?יירפ-סנאיצארעמוגארפ סעטטאלכסעד to :ןראגנוא־דיידרעעסא *גירהאיצנאג גירהאיבלאח_-רק 3 .קנארק ׳-.— - יו*ם םאר דנאלסייא * .. ., גירהאיצנאג 9 ה0גירהאינלאה. 4 ענארה ®5 רעללעה Pranurr.ir«tionsgild8r sowie alle Sendungen רניז .וצ ןעויססערדא •|. #ד.:, נימלא-0נ1ןאי^ץר ר;ד עני^מעגללא״; ע#דיי ״גגוטייצ ם אמטא ־יר ס ^םאגי־יצניזא■.. ׳* .Erscheint jeden' Freitag .ןע;ךיצנא ךנוא עזרוקנאמ ןאפ ןעדקימעג זעדרעוו .רהעז גילליב .טענכעדעב רנגא.ואיצפאדער שססאג-יצניזאפ'ר^^אסןןאיצידעםםהע . דעטיירוצ ■ ננאגרהאי רנ ׳.20 רענילטראווטנארעס רעפמ^דער < :די לאיר״• ןיאק .רלזמטאס ־ ה״ב ״ךאמגטאס 'ק״ש״ע פ, להב .גס״ת־_. רע סעיד טבינ ןעגנאלרעפ דרדו רעל^ .סאד םהיא -ןנאדאל סעכלאז ךילצטעזעג דרידו טרעגייוורעפ ןעדרעוו׳ןע;נאק? אדןעמהענ איד׳איז׳טכאןיאטונךד ןא רעד עצטיפש טימ׳ןעהעטש ןעכלאז י־גוא ןעטראהרע וצעדארעג ןעזאלאדנאקש -טנע ןעגנודייש - ןנעוו ןיאי׳אד יעד -עבנעבע ןעגעבעירש םראב רהאוו דניז - ןעננאק אד סטןי* סערעדנא ׳ןעלעיצרע סלא איד -אט עלאט גנודעיניאור טייהנעדוי.רעד ךרוד -יע :עטסניק1,עט גנולעגגוששניי״ג;ה ן**פ םיל־יע ץא : םאד ־י־׳בוהטנעדוי ,ןענעגאוו1רד זבוא ׳רעבא ׳רדו אייד ו־־ךאנ וי די ק ל י כ ע ןעדוי’ ןייז ;זעללאוו ימ בייל.ט דנוא ׳עלעעז טיט טפארק דנוא טאהט ןערדעוורעפ דנוא - טימ עפליה סעטטאג - סרא רעגעד סיוא 'העזעיד ןעללאפלייהנוא..עטיירטש ןעהעג ןנעד^הרע׳וו. יאד טיט.ןעבאה רעד ־גאד® : ןעכיל גנודיישטנע ןער לעטנאמ ׳טעטפילעג ערהיא• גנוננדעג .טרעספילאעג. \. דנעגלא£עבע:לטטייהךהאן;ירערע.ןנוא ; איד ךאדעי סיצ עססולש טלאהרעדיוו -עב סאד׳טנאט• להאוולדו ןעד דנאטשעבטאהט ןיא עזידל.יעד ׳ןעכאנךעדדו ‘אדו ייוו ןהיא :/ן|ךהופרע ךאדעז .ןיא סאיד עכילניצעבסעיד לאנינירא ןעביירש טכדעיאענייןל ןעננאוועג .-..ןעבאה 'י.. ״ ~ ״;;. השמ .ןיודצ ’ ענעדעיש־יעפ ♦זעטידרניאייינ ) א י.י ן ז ע ל ט ע נ ע ר ג ע ב ו ר ט -ס é א ל (.ל איד אימפ סעד -גייארעדאמטאס ׳רסרענהאד ייווהשמ ס טאה -אוועזעיד עכ גאטנאז גאטטימכאנ ןעד■ ■דגוא,ןעטסרע ןעדגוטש"ףניט רעטאפזע ןער -אנק',.ןעטייווצ ןענ .ןעראכעג רעד עכילקילג •לעוורעטאפ ךעכ. סרע ט ףלע_ עטאנאמ טעה*נאךייהרעפ ענעטלעזסאדטאה׳טזיא ןעגעינגרעט אי;דצ רעדנאנייאכאנ עדנעגלאט עגאט עי ,עגייא .תידב.תדוע& וצ:הלימ ןעכאמ אייב םעכלאז ■עללא& םאזהטאדסע׳טזיא ביטבדראפ וצ ןיל לייו-ו 'עגניללדוצ• % ךי^לגהאיטםדמוצ איד-סללאט-ךאנמעד׳דנד, ךעדניק -נעגענ -גיטיד דטשדטרעפ ןעדדעו ״ ךיוא אייווצ ןוידפ.רענילאמ ןבה .עראוו געפ ףיוא סאד ־יץטעזענ סעכלעוו ןעד ־לע ץדעט סאד טכער ׳טמיירנייא רעביא איד ןאיבסעפנאק דער,דיא ךאנדעדעק ־עגייא םענ ןעללייו וצ ׳ןעממיטשעב איד -י־ישטנע גנוד ןעפפארטעג איד׳עטט.^ה ־עגעשידיי עדע;מ עססימ איד גנוטטאטשעב רעד עכייל ׳זענראזעב סאוז■ ךילכאזטאהט ךיוא -עשעג ןעה -.טזיא ד .ר ש נ fe רעצ עטעדנעוו ךד ןנאדאז ןא עמז אפ9’׳עטצטעזעג -מהענ ךיל ןא איד ק א נ ג ס&ד ק-פ א נ צ ל י י א טימ םענייא >?ןעביירש קרא&ו רע םאד -עג ענעהעש עסרעדלדע רא5אי־ד־ד ־איילצנאק גנוטייל ׳עטכוזרע םיא ןענעגייא ־סננוקריוו עזיירק ;׳!עקריוואוצניהאד סאד איד ׳א -נ ןעגיגאלש לעקיפדאצטעזעג טסלעטמינ -רע סעססאל ךילטדד יהאד ן טרעיטנעכמ^ק. ׳ןעדרעוו סאד דונ עגינעייעד עדויי.-סלא ־עב טעטבארט ןעדרעוו /ןנאק רעד והדובב לש וניבא.םהרבא ןעממאנעגפיוא ׳עדרואוו -עב עזייווסגנוהעיצ באד ןאיסעפנאק־איד טפבלעז רעביראד גיטללגדיע וצ ןעממיטשעב ׳עבאה דעוו רהיא ׳עראדעגנא ךיז,טימאד עכלאז ׳עללא£ איוו רעד ׳עטנהאוורע ־עדו:טבינ .ןעלאהרעד. ; ״ איד ־■רערעי;ורע;איילצנאק-בםע^גגאק עט אידי׳רעצטינש*רד עדראדעב טימעבאה טכעד איד עשידיי סעדגגוטטאטשעב גארפ ןעכיל ןעבאנק ׳טע-נייראעגנא םע אייז־ ראג טבינ ןאפ ןעהטאנ ךילגיצעבסעיד ־וצנייא ןעפי^רג רנוא עגעיל םעזעיד עללאפ 5עניין ■ערעינאזעב עטייווגאדט ־.עדנורגוצ ןיא םעו׳עיד ענניז ללאז איד ־טראווטנא םנעטסנינעוו אדו רדו ןערהאפרע ־־ -יולענ טעט .קבאה ומומל םימש לע תאז ! טימ ןעכלאז ׳ןעיפיצנירם טימ .ןעכלאז סנאיגילער .ןעגנוננדעג ןא רעל עצטיפש ךענייא *כ|מ ,ןעגיט יטפאשנעססאנעג-תנאיגילער וצ ןייז ךנוא וצ 'ןערעיניריד ..... אד ו _׳ןנעד ןייא.ןגעוו ■ םעכלאז דניק טכינ • ןרעענאז'׳טבריטש סלא^ ע ד ל הפוה ןישודיקו י ;טננאלרעפ ןנעד,איוו:. ןנעו־ו רע סעשידיי דעילגטימ^דניימעג י דריוג דנוא •לרע;סלא הלש הרותל ןייז ללינו? זנאק ןגאמ ךיז א׳ווטע: רעדטימ גנתעכיזוצ דעד םאד׳ןעגינגעבןעררעה-איילצנאק־ססערגנאק איוו זאמ ןיא ץעכנאמ זעזיירק עשידיי ןעגאיפ .טלעדנאהעכ סע טזיא ראווצ דעזנוא פיצנירפדגורג נ י י ט ר א ל וצ ׳ןייז ןיא ןעד םראוושנעכעיב טבינ .ןעפיירגוצנייא טבינ :וטע א םדא םעד ׳עדנורג םלא ב$ ריוו ןעד ןעגיטפיג -אטש■ לעכ ןעטכריפ .ןעטנאמ טירו׳פ טר&דעג וצ ןדעזנוא ןעכאווש .טכינ רלעיצעפע ןיא ־עי ןעלל£פןענענ ׳טבינ אוו ריוו םיא ־טסואוועב ןייז םעד םעטכער-יןעללאפ .ןעהעטש ״גיא ערעז ט^טילארוכיינ טרעיזאב גיצנייא דגוא ־ףידדאדךייללא סאד רדו סטעטש ־קעיבא סלאמעינ׳דויט גיטייזגייא ׳ןעללאוו.ןעניישרע םוא איד־אז עלאשגאוו רעד טייקגיטבערעג ןעגיאאווטעיענהא סאטשנא ןעבאהדנאה וצ ןגעוגי־־^ןעננעק ריוז ענייא׳לאמסעיד־רעבא עמהאנסיוא ביוא רעד לעגער ׳דנעבאמ ־באנ יצעפשוצ1סעדנערעיצי ןעהעגר^פ סעגייא •ןעגיטכו^מ סעטוטיטשניא ׳ןעשטייפ ז א ־עג■ ט,יקיש סע לייוו־׳פודאד איד ןיא יעד -לאפ זעדנעביירשעבוצעג ע:ניד ןאפ םענייק •רהע ןעכיל ו־הי׳ ד י ץנאג ןעגעדושךזפ ןעביילב .ןע^ריד ״:' קךיא׳ א מ דא ן עדרי־אוו ןאפ סענייא קדוי^טבינ ■ טיס' םענייא ןעשידיי ןעכדאמ עגייא עהעשיימ .ןעגנאגעגנייא ד אי ןעדייב ןעטפל^העהע ןעטנינייארעפ ךד ןיהאד' שאד םיואאיד רעזעיד ווטעעהע ־עטשטנע ןעדנעה רעדניק רעד ןאיססעפנאק רעד ־טומ ׳רעט אזלא םעד ןעשידיי ןעביולג■ -^העגיא עקידן.קי גנוראבנייארעפ עדרואוו ךאדע׳ ןעדך^פ ןרעטלע טבינ קטלאהעננייא אד איז ןעשיווצניאןעך' ןענעראבעג ק : קבא טבינ ־ןע^ינקעב .ןעםעיל םלא סאד דניה ץרוק ףדראד ׳בראטש ןעטגנאלרעפ איד ץרעטלע גנוטטאטשעקיןעססעד ךאנ םעשידיי סוטיד סאוו •יעד רעניבבאר ׳ ד ר • ש נ יי ט צ ע ר טכערטימ .עטרעגייוורעפ רעבא ךיוא איד ־עטרעימלאפער עכריק עטרענייוורעפ -סעד ןעס גנונידרעעב םיא ןענעגייא עפאהדעיריפ טכיזקיר"טימ ףיוא ןעד ןעשיווצ ןעד -עהע ןעטךל קנעססאלשענ .גארטרעפ איד -נא טילדנעגעלעג 'עטגנאלענ ןנאדאז רוצ -וצ ןעגידנ^טש ׳עדר^העב עכלעוו טימ -ורעב