Szatmarer Allgemeine Jüdische Zeitung, 1903 (2. évfolyam, 1-22. szám)

1903-02-06 / 6. szám

Sz&tmár, 6. Február 1903. Ganzjä hrig 6 Kronen. Erscheint jeden Freitag Szatmarer Alig. Jüdische רעראמטאס עניימעגללא / • ^ . r-'J f *y Zweiter Jahrgang &----------------------w%—% זי ירפ-סנאיצארעמונארפ סעד סעטטאלב ״ ריפ קאגנוא־ךייררעטסא: גירהאיצנאג ^ •רק גירהאינלאה 3 .קנארק ; -------ר*ם סאד דנאלסיוא-------גד האיצנאג 9 •רה גירהאיבלאה 4 ענאר,ר 50 .רעללעה Pränumerationsgsidsr sowie alle Sendungen רניז וצ ןערישסערדא ןא איד ןא-טארטסינ^מדא ר^ד עניימעגללא״ עטזידיי ״גנוטייצ ,ראמטאס .עססאג־ייצניזאה Erscheint jeden Freitag. קגייצנא דנוא עזרוקנאק ןאפ •ןעדניימעג ןעדרעוו רהעז גילליב .טענכערעב יאיצהאדער דנוא :זאיצידעםםהע ראמטאס .עססאג־יצניזאה רעטייווצ גנאגרהאי ׳רנ.6 רעכילטראווטנארעפ :רעטתאדער לארשי .ןיילק .ראמטאס ה־ב ׳ראמטאס ק״ש״ע ׳פ .ג״סרתחלשב טאהט רעבא דניז עדייב רעהע ךיז ׳טסבלעז םערהיא לעטייא ׳איירט םלא םעד .עדניק םע טזיא םעיד ךילנהא טימ םעד רעייה קנסססאלשעגבא -רעפסכיילגסיוא עגארט ׳סנראגנוא־ךייררעטםא ן$פ םעכלעוו רעד עשיואגנוא טנעדיזארפ-רעטסינימ טלעביימשעגטסבלעז טומ רעללאפ עלהעק ׳ףעירסיוא רע עבאה םענייז־ עדנאלרעטאפ עכילכיילנרעפנוא עטפנעיד ׳טעטמיילעג דנערהאוו .רד ק א ר ב ע ׳ר רעד -ייזנעי עניט ףעשסגנורעיגער ׳עטעטפיוהעב ריפ ךייררעטסא רעדנ^זעבע ןעגנוגיטסניגעב -רע וצדנקדדד~ ןעבאה TT. אבוי לדשור דזילשח ךאנאוו סע גנוטיירטשבאנוא ׳טזיא ססאד עדייב ןער־עה :יא ערז א י י ג ע נ ע -צד#פ ןא טקראטשרעפ קבאה; ־ אזנעבע איוו םע ןאפ ןעד ןרעדניק סבקעי טסייה: וכליו ויחא היערל תא ןאצ םהיבא ׳םכשב וו א -ר ףיוא י״שר טרעיטנעממאק: וכלהש״ תוערל תא .״ןמצע י . איד טיימגיטכירנוא רעד ׳גנוטכיר ןיא ןערעד ןניז איד ןעגיטייה ןעכדאמ קגאצרע ׳ןעדרעוי טזיא ךיוא ןאש םיוא רעד הרוה השודקה ךילטכיזרע •• םע טזיא עבלעזעיד ןעפפייגעבניא ןיא םעד :ואל אל״ הדרי ילכ לע,'רבג ״דשא ׳ ךילמאנ םע ןעפריד ענייק ערעהאה -לאטשנאסגנודליב-קכדאימ ןעט ׳ןעריטםיסקע םעדבאנ עגייא עגיטסייג גנודליבסיוא ףויעב סעד סעננאמ .טזיא םאד ןעכדאמ ללאז רעסיוא ןעד -גוא טגנידעב ןעגידגעווהטאנ ןעראטגעמעלע ןעססינטננעק ןיא רעד עלוש ריפ ענייק -וא ערעד ערעירראק םלא קססעד -גנירפשרוא עכיל גנוממיטשעב טעדליבעגסיוא ׳ןעדרעוו סאד טזיא םוצ ןעטוג ןעכילטטיז עבייוו ןיא סעד סעטראוו ןעטספעיט .גנוטיידעב .םדע ענעדעישירעפ .ץעטייהגיאיינ א) י י ן p א ו ו א ל ל י ע (ר קא טגאגעלע עי,׳־לן-על1ך- ךיגנוי םאקן:אמ ןיא ב ו ד א פ ע ם ש ןיא סאד עפפאק״ ״קראיווענ טסבלעזאוו רע ענייא עסארג ״ענעצ״ עטבאמ דנוא ןנאדאז ענמא וצ עגיוא איושמוא ׳ןעטלאד ףיוא עבלעוו עזייוו רעיה וצ עדנאל איד גניהעיצרע סעד ןעשידיי סנעכדאמ ׳דריווטגיללעטשקרעוועב ז א טעטלאפטנע ךיז ראפ קרעזנוא ןעגיוא ןייא לייהנוא ׳םעדנעדניקרעפ ןייא סעגיריורט .דליב איד עטרהאוועב לעגער : לכ״ הדובכ תב ךלמ ״המינפ דריוו רעיה ץגאג רעסדא טכא ןעםםאלען •י םע ןעדרעוו ץעגעגעיה םעד םיוא ןעד ןעהושרעדניק ךאנ םיוק -טנע ןענעסכאוו קטננאגעגאז ־שיפקקאב״ -אק ערעילאוו ׳טללעטשעגראפ עכלעוו םאד ז^יי׳ימא ׳ סאד ןעכדאמ -טכו׳זעב ןאשבא ןיא גנוטיילגעב רעד איורפ אמאמ - ׳עלל&ב -לאהרעטנוא ׳ענאלאססגנוט טימאד םע ףיוא עזעיד טרא ןיא איד טפאשללעזעג טרהיפעגנייא ׳עדרעוו - ןאפ ׳גנוטלאה קקיש דנוא ־גאק ןאיצאזרעוו ענייא עעדיא עממאקעב.. ז.. איד עגידריווסנעבעיל איורפ אמאמ טססיגרעפ ׳רעבא םאד ענייא עכלאז ־נייא״ ןיאננורהיפ איד טפאשללעזעג טימ סובריק אי לאמכנאמ טימ קוביח קושינו דנוא טימ םירוסיא םירומח ןעדנוברעפ־ל״ר ׳טזיא םאד ענייא עכלאז עזייווסגנולדנאה םע -גאימרע ׳טכיל ססאד עכלאז ״עללאפ״ ןעממאקראפ איוו רעד ענינעי רעד ןעשיסכאסז-:ירפנארק ןיססעצ ל א ׳עזי עכלעוו ןענייא ןיטטאג טימ 4 ןרעדניק דנוא ענייא ףעיט -ירפמאק ■עטריטימ עבילגינאק עילימאפ -סאלקירוע ׳דנעס ךיז טימ םערהיא ןעטבעילעג -בילפ .עטעט.. ריוו ןעלעיצ טימ ןעזעיד ןעגנואיושנא סללאפסענייק ףיוא עכלעוודנעגריא ד י - ר ע ק ט ע ׳ןענאזרעפ ןעפפאה ׳ךיוא סאד ךיז דנאמעינ ךרודעיה ד י ר ע ק ט -עג ןעפ^אדט דריוו ׳ןעלהיפ ןעננאק רעבא םעדצטארט םעזעיד עדנאטשלעביא טבינ דנעגייווש .ןעהעזוצ רעד טאפ רע רעד ןענייז ןהאז -אמ״ ״ןרעד ׳טהעיצרע ׳טראילקרע רע עבאה ןייז דניק ךילקילג ׳טכאמעג איד רעטטופ -לעוו עכ ערהיא •רעטכאט ףיוא איד עטגאזעב עזייוו ןיא איד טפאשללעזעג ׳טרהיפנייאי לליוו םערהיא עדניק םללאפכיילג עסארג עלייהטראפ טפפאשרעפ .קבאה ןיא רעד איד גנוהעיצרע רעשידיי ןעכדעמ ןיא רערעזנוא קטסגניי רעממונ קבאה ריוו ענעי גנוטכיר דנעהעגנייא ןא רעדנעטייל עללעטש ׳קכארפשעב עכלעו׳ו אייב ־רע גנוהעיצ רערעזנוא ענהאז ףיוא רעזאיגילער םיזאב וצ קגלאפעב טגייצעגנא ׳טזיא ריוו קללאוו ןונ עבלעזסאיד ׳אמעהט םעכלעוו טפיוהרעביא טימ א י י נ ע ם עגאלש טבינ טפפ**שרע ;עדרעוו _^גאק ךיוא ריוא איד גנוהעיצרע קשידיירעד ןעכדאמ ־קערטשרע_ ׳קק אייב רעכלעוו סללאפכיילג לעגנאמ רעכלאז רוטאנ ראבמהענרהאוו ׳דניז איד טימ םעגיהור קססיוועג טבינ קגעיוושרעפ קדרעוו ,.זעפריד י ריוו ןעגיטכיזבאעב להאמסעיד טבינ םיא ןעטסעדנימ איד ׳גנודליבלוש עבלעוו קרעזנוא ןעכדאמ לייהטוצ ׳דריוו רענייא קיטירק וצ ןעהעיצרעטווא. ענייא עכלאז קיטירק עראוו טכייללעיפ רעהע ןיא קד קטנינייארעפ ןעטאאטש םאקירעמא טא ׳עצטאלפ אוו סאד בייוו טריפיצנאמע דנוא ןיא גוצעב ףיוא דא־־גסגנורליב ־נאמקד ןרענ טללעטשעגכיילג ׳עדרואוו דנערהאוו דעדריוורעבא גנוגייצרעביאקללאפ -הארפ ׳ןענ םאד אייב גנוהעיצרע םעד ןעכדאמ רעדעוו ףיוא םענאפארפ ךאנ םעזאיגילער קססיוו םערעדנאזעב טכיוועג טגעלעג -רעוו קד סענעירהעמלעיפאייבאד׳עפריד -דנע לעיצ ןאפ ןעגיוא קבעווש ׳עססימ ססאד םאד ןעכדאמ וצ םענייא ׳ןעטונ ׳ןעכילטטיז קדילאס דנוא קיירט עבייוו עפיירנארעה דנוא םאד־ םע 'םוצ םואידאטש רעד -ייה טייקניהאפסטאר ׳טגנאלעגנא• טענגייאעג ׳אייז םלא עיירט עדנעבענניה עטפלאהעהע םערהיא ןעטטאנ אייב םענייז ןעבילטלעוו דנוא קשילאראמ לעדנאה דנוא לעדנאוו דנרעיודסיוא ךילפליהעב דנוא קססעד עניטפארק וצ.עצטיטש ׳ןייז - ססאד סיוא םעד ןעכדאמ ענייא עטונ ןיטטאג — סיוא רעד איורפגניוי ענייא עטונ עגנוי איורפ .עדרעוו ןנעוו ריוו ךאדעי טימ םעדנעפירפ