III. kerületi magy. kir. állami főgimnázium, Budapest, 1913

II. Az intézet működése

det nem a Majláth-menedékházban költöttük el, hanem vissza­mentünk Móry-telepre (nem kellett ilyenformán podgyászt cipelnünk!), ahonnan a d. u. folyamán villamossal folytattuk az utat Ótátrafüredre. (Ebéd 3 fogás 2 K, reggeli 50 fillér, villamos 115 K.) A kedvezményes jegyet még Budapesten az Idegenforgalmi és Utazási Vállalat r. t. tói kértük, hol az utazás napját és a tanulók számát is előre be kellett jelenteni. Tátrafüred igazgatósága kifogástalan szállást adott fejen­ként fizetett 1 K-ért, a vendéglős, Mitrovácz (értekezni lehet Budapesten, Dohány-utca 20. Korona-étterem) kitűnő három­fogásos ebédet 1*50 K-ért, vacsorát 1 K-ért. Azokon a napo­kon, melyeken egész napos kirándulást tettünk az ebédet nagy úri módra este ettük és délre hideg elemózsiát cso- magoltattunk össze a vacsora árában. Reggelit a kávéház­ban 40 fill.-ért kaptunk. Jun. 22-én a kath. tanulók szent misét hallgattak a fürdő kis kápolnájában és azután a permetező eső ellenére is víg hangulatban indultunk a programmba vett magas túránk, a Lengyelnyereg megmászására. Egyelőre még ködös volt a reggel, később sem nagyon tisztult. Villamos vasúttal men­tünk Tátraszéplakig (25 fill.), ott kezdettük meg a mászást. Az eső hol elállt, hol újra kezdte, jókedvünk és érdeklődé­sünk azonban változatlanul kitartott. Az út átkanyargott a felkai víz völgyébe. Annyi új impresszió érte a fiúk lelkét, hogy még csak gondolatban sem volt idejük az elfáradásra. A gyönyörű növényzet, a rohanó patak, a számos kisebb, nagyobb vízesés felüdítette a lelket. Végre elértük a törpe fenyő övét és csakhamar előttünk állott a sziklák közé ékelt Felkaitó (1667 m.), partján a sziléziai házzal. Rövid pihenő után hiába volt a menedékhá' őr lebe­szélő törekvése, alig egynéhány fiú maradott vissza a mene­dékházban, a többi Kerékgyártó tanár vezetésével megindult a Lengyelnyereg felé. Nagy ambícióval fogtak a Gránátfal oldalába vágott ösvény megmászásához. Az „Örökös eső“ csörgő sok mulatságra adott alkalmat. Szerettünk volna néhány gránát szemet gyűjteni a nap emlékezetére, de kere­sésünket siker nem koronázta. Annál gazdagabb terítéket tárt <2