Vízügyi Közlemények, 1979 (61. évfolyam)

III Papp, F.: Improvements in reclamation-drainage 207 Szinay, M.: Alkalinization and its relations with soil physical parameters, with specil regard to the water budget 220 Marqitay, T. : Determination of the soil moisture potential distribution following irrigation on loose, sandy adobe soil 234 Rátky, I.: Unsteady flow between two river dams 254 Déri, J. : Particulars of water mana gement and the determination of water resources in Algeria 277 Hamvas, F.: Scouring downstream of river dams 295 Babos, К. (Mrs.): Water exploration in Saide county, Algeria 307 Kovács, Gy. : Principles of advanced hydrologie work Part I: The objects, functions of hydrology and design of the data collection network 341 Colenbrander, H. J. : Hydrologie and water balance research in the Netherlands 373 Kováts, Z. — Kalmár, I.— Hajós В. : Water management and development of Lake Fertő . .. 414 Sárváry, I. : Theoretical and practical aspects of tracer experiments 449 Rév, E. : Field investigations on piles by load testing 483 Kovács, Gy. : Fundamentals of advanced hydrographie work. Part II. Generation, processing and storage of data related to observations on streams 533 Sass, J. : Hydrographie survey of Lake Balaton 560 Mistéth, E. : Reliability of irrigation projects 582 Horcher, F. : Pre-irrigation soil moisture suction (pF) threshhold values for larges crop yields 601 Váradi, J. : Development of structures on irrigation canals 612 Molnár, Gy. : Dimensioning drip irrigation equipment for uniform delivery rates 637 Németh, L. — Hirschberg, P.: Corrosion control for concrete structures by polyester-mortar coating 653 RÉSUMÉS EN FRANÇAIS DE L'ANNÉE 1979 Nagy, L.: Conception des grands aménagements régionaux hydrauliques en Hongrie ... 7 Kocsis, Á. —Szabó, E.: L'étude rede la Chute de Békés et du système d'économie hydraulique de sa zone d'action .... 43 Szlávik, L. : Quelques aménagements d'économie hydraulique plus importants du bassin versantde la rivière Körös sur le territoire de la République Socialiste Roumaine 60 Kovács, Gy. — Molnár, Gy.: Calcul des caractéristiques de neige sur la base d'hydrogrammes de hauteur de neige 79 Egerszegi, Gy. : L'amende pour la pollution des eaux en vue de protéger la qualité de l'eau 97 Domokos, M. : Prévision de la demande d'eau à l'aide de la regression à plusieurs variables 127 Jakus, W. — Ottlik, P.: Morceaux choisis de l'économie de l'eau de Libye 137 Gergely, I. : Commémoration de la crue de 1879 à Szeged 165 Papp, F. : Développement progressif de l'amélioration .... 207 Szinay, M. : Examen du rapport de la formation du sol à alcalis et des caractéristiques du sol en considérant plus particulièrement le régime hydraulique 220 Déri, J. : Caractéristiques de l'économie hydraulique d'Algérie et détermination de sa ressource en eau 277 Hamvas, F. : L'affouillement du côté aval des barrages fluvi aux 295 Colenbrander, H. J.: Recherches hydrologiques et de régime des eaux Pays-Bas 373 Molnár, L. : Économie de l'eau à but multiple depuis le Canal Principal de l'Est jusqu'à Erdőspuszta, Debrecen 394 Kováts, Z. — Kalmár, I. — Hajós, В. Mise en valeur et économie de l'eau du lac Fertő 414 Sárváry, I.: Quelques problèmes théoriques et pratiques des essais au moyen de traceurs 440