Magyar Cserkész, 1997 (49. évfolyam, 1-2. szám)

1997-01-01 / 1-2. szám

MAGYAR CSERKÉSZ 3. oldal ’’Bodnár Gábor” Regöstábor a Sziklás Hegységben esőben, hóban, fagyban: rendületlenül... Pintér János bá’ Ritkán adódik alkalom, hogy Észak-Amerika nyugati részének csapatai találkozzanak és együtt táborozzanak. A távolságok miatt az ilyen találkozók nagy erőfeszítést igényelnek és nagyon költségesek. Ezért a los angeles-i és san francisco-i, valamint Kanadából az edmonton-i, Calgary és vancouver-i csapatok öt évenként csak egy közös tábort szerveznek. így most a közös tábor ideje 1997-re esett. A részletes készülődések februárban Csipke Csaba Calgary-ba látogatása alatt történtek. Ekkor egyeztettük elképzeléseinket és nagy vonalakban megbeszéltük a tábor részleteit. Rá egy hétre a kaliforniaiak tiszti konferenciáján Csaba elmondta a tudnivalókat. Ezután nagy lendülettel beindult a tábor szervezése. Bár már előtte is beszéltünk róla, ekkor nyerte táborunk a „Bodnár Gábor” Regöstábor nevet. A tábor témájának a Gábor bá’ által annyira kedvelt népi örökségünket választottuk. Táborhelynek az általunk már előzetesen ismert Idaho állambeli Chemeketan (indián nevű) védett területet szemeltük ki, a Sawtooth National Reserve hegyei között. Öt évvel ezelőtt is ezen a szemnek-léleknek tetsző helyen vertük fel sátrainkat, s a környező tájnak megtanítottuk a magyar népdalokat. A Salmon folyó a tábornál még csak gyorsan folyó patak (’’salmon” a lazac nevű hal angolul). A táborhely 3,000 méter magasan fekszik, vadregényes fenyvesek között, hóval borított hegyormok völgyében. Tavi Rózsa Őrs — ”Bodnár Gábor ” Regöstábor Ez a táborhely aránylag központi fekvésű az öt csapat számára. Busszal az út átlag 18-21 órás. Nekünk calgary-aknak ez 25 órás volt, az edmonton-iaknak pedig 28 órás. Az edmonton-iak velünk utaztak. A saját és a közös táborfelszereléseinkkel zsúfolásig megtömtük a buszt, ugyanígy az edmonton-iak is. Meg is „ittuk a levét”. Buszvezetőink gyakorlatlansága miatt a busz motorja besült és egy tapodtat sem ment tovább. Szerencsére olyan helyen történt, ahol jóindulatú, segíteni kész emberekre akadtunk. Szívügyüknek tekintették a 38 kanadai magyar cserkész sorsát és azonnal intézkedtek. A területükön ebédelhettünk, játszhattunk és énekelhettünk. Igyekezetük eredménnyel járt. Sikerült egy iskolabuszt előkeríteni, amibe sajnos csak édes-kevés holmink fért be. Ezért házigazdánk felajánlotta lószállító utánfutóját (a velejáró illattal és hulladékkal együtt, amit bepakolás előtt természetesen kisepertünk). Elhúzták a táborig a megrakott utánfutót, a 200 km-es távolságon át. S mindezt díjtalanul tették. Nagyon jó érzés volt tudomásul venni, hogy ilyen emberek is vannak a világon! Lerobbanásunk a Gondviselés Nagy Tervébe be volt iktatva. Mivel a táborhelyen nem volt távbeszélő, röviddel elakadásunk után telefonáltam a Stanley-i Ranger Station-hez, s megkértem őket, hogy tudassák a tábort helyzetünkről és késői érkezésünkről. A ranger (erdőőr) pont akkor érkezett a táborba, amikor komoly baleset érte az egyik fiút. így azonnal intézkedni tudott s a mentő rövidesen megérkezett. így ami nekünk kellemetlenséget jelentett, az egy másik cserkész­­tesvérünk segítségére volt. Jó későn, ebéd helyett vacsorára értünk be. Megérkezésünkkor már minden altáborban álltak4“ a sátrak. Meleg szeretet s vacsora várt bennünket. Csak ' vacsora után vertük fel sátrainkat. A tábortűz is késett miattunk. Minden tábornak vannak jellegzetes eseményei vagy vonásai, melyek évek múlva is emlékezetünkben maradnak. Az 1997-es idaho-i tábort a hideg, havas, jégesős és szunyogos jelzőkkel lehet illetni. Az időjóslás szerint hűvös, esős idő volt várható, csak a hét közepe felé enyhülés és felmelegedés. Sajnos ezúttal az időjárásjósoknak igazuk volt. Már az első éjszaka takarodó után megkaptuk az első zuhanyt. Reggelre hó fedte a tájat. A környező dombok és hegytetők fehér koronával s bundával dicsekedtek. Ez nem lett volna olyan rossz, ha a levegő nem hűvös hozzá. Élvezet volt mosogatni, amíg a víz meleg volt. Másnap viharos jegesesővel tett próbára minket az öreg természet, majd