Szent Benedek-rendi katolikus gimnázium, Kőszeg, 1933

4. Olvasó Kör. Ez évben is szépen berendezett, tágas, világos terem­ben számos folyóirat állott az ifjúság rendelkezésére és szolgált művelődésére. A helyiség a IV—VIII. osztályú tanulók részére szombaton délután, vasár- és ünnepnap délelőtt volt nyitva. A folyóiratok, amelyeknek előfizetői az egyes ifjúsági körök, a tanárok és nemess? ívű öreg bencésdiákok voltak, a következők : Magyar Kultúra, Pannonhalmi Szemle, Katolikus Szemle, Missziós ifjúság, Katolikus Világ­misszió, Korunk Szava, Emericana, Szalézi Értesítő, Zászlónk, Magyar Ifjúsági Vöröskereszt, Ifjúsági Testneveles, Tábortűz, Nemzeti Magazin, Képes Krónika, Magyar Szemle, Elet, Új Idők, Diarium, Természettudományi Közlöny, Mate­matikai és Fizikai Lapok, Testnevelés, Schönere Zukunft, Stadt Gottes, Wochenpost, Le Miroir du Monde, Juventus. 5. 53. Jurisich cserkészcsapat. A mult iskolaév munkája és a vakáció nagy része is a Jamboree-re való előkészülettel folyt le, mégis szakí­tottunk magunknak a szünidő elején egy kis bicikli-túrára való időt. Erről a július 3—13-ig tartó balatoni útról így számol be egyik cserkészünk naplója; Szép, napsütéses reggel volt, amikor elindultunk. Pár perc múlva már csak szürke ködoszlopként láttuk templomaink tornyát. Eleinte sokat kanya­rogtunk, de Váttól kezdve nyílegyenes úton haladtunk Sárvárig. Onnan csak pár km-re volt az első állomás : Rábabogyoszló, hol egyik cserkészünk vendégei voltunk. Mig a sérült Csepelt, a sátorhordó motorosunkat megjavították, mi a Rábában egy jó nagyot fürödtünk. Másnap korán már útban voltunk Keléd felé, de a rossz út miatt csak délben tudtuk lemosni magunkról az uti port. Sietve felkerestük régi táborkeresztünket. Ráfestettük újra a kedves emlé­keket felidéző szavakat: „Itt táboroztak a Jurisich-cserkészek." Éjjelre esőt kaptunk, de a szél hamar járhatókká tette a zalai utakat. Sümeg várromjait nem másztuk meg, helyette a Darnay-múzeumot néztük meg. Héviz meleg fürdőjétől alig tudtunk elszakadni, pedig húzott, vonzott a Magyar Tenger : a Balaton. Keszthelyen a premontrei cserkészek Ervin vitorlásán kirándultunk Szent Mihály kápolnáig. Egy kisebb vihart is átéltünk. Fonyódon összabarát­koztunk néhány kaposvári cserkésszel. Este oly hangulatos volt a Balaton és annyira hívogatott Badacsony, hogy reggelre a hajóval átmentünk. A hegy megmászása nekünk kőszegieknek nem okozott nehézséget, bezzeg izzadt kis kaposi barátunk. A következő szállásunk Szántódon volt. Másnap Siófokon át Balatonalmádig jutottunk. Itt hallgattunk másnap szentmisét, és erős túra után Tihanyban, az apáti beiktatás végét is végignéztük. Egy napot töltöttünk itt, mint Kováts Arisztid igazgató úr vendégei, kinek marasztalása miatt aznap csak Ábrahámhegyig jutottunk. Itt másik igen kedves úr látott vendégül : Gacs atya, a Pesti Szent Imre- Kollégium prefektusa, ki még a „pléh-szama­raink lenyergelését" sem engedte meg. így ágyban aludtunk, ami jól is esett. Innen az út Keléden és Rumon át rövid két nap volt, de lelkünkben még itthon is fölmorajlott a Balaton misztikus hullámverése. Somló Pál. Csapatunk szereplése a Jamboree-n. A IV. Világjamboree-n csapa-