Budapesti Műszaki Egyetem - rektori tanácsülések, 1975-1976

1976. május 31., 6. rektori tanácsülés

- 27 elhaladunk a Hármaskuttető /499 m/ mellett és elérünk a Jánoshegy caucaa alatti kilátóteraszhoz /502 та/. Innen 8-10 perc alatt az utóuton érünk fel az 529,3 m magasan lévő kilátótoronyhoz. A kilátótornyot Schulek Frigyes tervei alapján épitet­­ték 1908-1910 között. A román atiluaban épült torony 23,5 m„magas. A legfelső teraszról 77 km távolságra láthatunk el. Tiszta időben 215 km-re lévő Magas Tát­ra is látszik /a kilátó teraszán turautmutatót talá­lunk a panorámáról/. A Jánoshegyről lejövet az Uttörővasut mellett haladva érintjük Ságvári ligetet, majd leérünk a Hüvösvölgybe. 3./ Hűvösvölgy - Hármashatárhegy - Csúcshegy - Rozália téglagyár Távolság: 12,0 km, szintkülönbség: 650 m. A Hüvösvölgyet az 56-os villamossal, vagy 56, 156 E jelzésű autóbusszal érhetjük el. A Hűvösvölgyi Nagyrétről indulunk, ahol munkásmozgal­mi emlékkő áll annak jelzésére, hogy 1919 ás 1945 között a környéken nagyszabású munkásünnepségeket és illegális találkozókat tartottak /vigyázat: az emlékkő a villamos végállomástól balra található, a mi utunk viszont jobb­ra; Észak-Kelet irányban Indul!/. A Nagyréttől elindulva a Népkert mellett egy darabig a kék és piros jelzésen haladunk. A kéket hamarosan elhagyva a piros jelzésen enyhe emelkedővel, szálerdőn keresztül elérjük Mátyás király emlékművét, ahol ismét keresztezzük az országos kék jelzést. Utunkat a piro­son folytatjuk; rövid emelkedő után az Újlaki hegy ol­dalából pompás kilátást nyerünk a pesthidegkuti meden­cében a vitorlázó repülőtérre. Visszatérve a piros jel­zésre, a piroe+ jelzésű utat balra elengedve, mi jobb­ra megyünk tovább. Újabb 100 m-nyi szint leküzdése u­­tán fent vagyunk a Hármashatárhegyen, ahonnan a város­ra és a Dunára szép kilátás nyilik /különösen este/.