Erdész Ádám (szerk.): Márki Sándor naplói 2. 1893-1903 (Gyula, 2018)

1896

138 Márki Sándor naplói II. 1896 Budapest, jún. 19. Napközben az ezredéves kiállításban, melynek gazdagsága kedvesen lepett meg. jún. 20. Ismét a kiállításban s a körképek nézdegélésével töltöttük a napot. jún. 21. Vasárnap lévén, de. otthon, du. kimentünk a tisztviselők telepére Kerner ko­mámhoz. Látogatást különben csak Majovszkynál és Chervennél tettem. jún. 22. Főképp a horvát és bosnyák kiállítást nézegettem. jún. 23-26. Mindennap a kiállításban, egyéb gyűjteményekben s a Koronában; Ős-Buda­­várát 24-én Jancsóékkal néztük meg. jún. 27. Kirándultunk Horpácsra, Dedinszky Mari nénénk látogatására, magunkkal vivén Szekér Sárit is, kinek anyja, néném, már 22-én Sarkadra utazott. Horpácson du. az eső a szobába szorított. jún. 28. Meglátogattam az öreg Szontaghot, ki halálos betegségéből most lábadt fel. Vacsorán Nagy Ivánéknál, kedélyesen. jún. 29. Hazatérve, Nőtincsen útba ejtettük Márki Jolánékat és Dedinszky Gizát, kinél ebédeltünk. Budapestre nagy esőben érkeztünk. jún. 30. A kiállításban; este „K[onstanti]nápolyban”.20 júl. 1. A kiállításban. júl. 2. De. Székesfehérvárra jöttünk, Spitkóék látogatására. Egyébként csak a ciszter­ciekhez néztem el. A napot sörözéssel töltöttük. júl. 3. Spitkónak Bonyhádra kellett utaznia. De. otthon ültünk, du. kisétáltunk a Sóstó felé. Rohitsch-Sauerbrunn, júl. 4. Székesfehérvárról négyen (mert sápadt húgomat, Szekér Sárit is magammal hoztam) 'A 9-du. 3 óráig vasúton, 3-5-ig kocsin szép vidéken át jöttünk Rohitschra, hol a Kurtz-villa 9-10. sz. szobáit foglaltuk el. Kár, hogy a szobák, bár egymás mellett vannak, nincsenek összekötve. Kilátásunk a Sz. Kereszt-templom felé igen kedves. Most naponkint esik, de mi szép időben jöttünk. júl. 5. Megbeszéltük a dolgot dr. Gámán Béla fürdőorvossal, ki kolozsvári ember. Míg az eső engedte, sétálgattunk. Összetalálkoztam Conchával, ki azonban szerdán 20 Angyal Dávid: Konstantinápoly Budapesten. Vasárnapi Újság, 43. évf. 1896. szept. 6. 36. sz. 598-599. P-