Vízügyi Közlemények, 1970 (52. évfolyam)

demands in Hungary and the interpretation of results Juhász, E. : The application of aerial photography in water management Bognár, Gy. : A new station in the development of the Rhône, the Vallabrègues Barrage Gajárszky, Gy. : Temporary hose dams Balogh, J.: Dimensioning of irrigation structures on the basis of plant growing (Continued from No. 2, 1970.) Kozák, M. and Szigyártó, Z. : Dimensioning reaches in downstream controlled irrigation canal system Molnár, L. : The sprinkler irrigation system at Hajduszovát and experiences gained during its construction Szilágyi, L. : PVC as building material Sárváry, I. : Surface subsidences due to extraction of artesian waters Ibad Zadc, Ju. A. and Samclov, B. I. .Scouring in spillway channels Horcher , F. : The watertightness of standard gate designs Bogárdi, 1. : Seepage control by soil stabilization in loess soil at .. Debrecen Öllös, G. : The treatment and disposal of sludge Kienitz, G. : Problems related to the practical application of runoff hydrograph constructs tion Kálmán, M. and Magyar, P.: 8. International course of land drainage Muszkalay, L. : Characteristics of wave motion in Lake Balaton Szilágyi, L. : Corrosion control for a gated culvert by a liner pipe of polyesther I). Deli, M. and K. Dombi, M.: Characteristic values of domestic water demand at settlements Borbély, J.: Stress distribution in hydraulic structures determined on a model using resistance strain gages Bácsi, E. and Sulyok-Schulek, В.: A novel type of subsoil irrigation RÉSUMÉS EN FRANÇAIS (31) DE L'ANNÉE 1970 Cahun Carlo : Détermination du (32) niveau de crue critique pour le renforcement des digues du Danube en Yougoslavie après (32) 1965 Ivicsics, L. : Rapport entre les (32) conditions du courant et la formation du lit Balogh, J. : Dimensionnement des ouvrages d'irrigation sur la base (57) de la culture des plantes Sebestyén, Gy., Fáy, Á. et Csemniczky, J. : Mesure du bruit de la cavitation et sa com(57) paraison au changement des caractéristiques hydrauliques de la pompe Mmes M. Dely Dávid et M. Dombi (58) Kovács: Étude des besoins en eau de Hongrie et ses résultats (58) (discussion) Juhász, E. : Photographie aérienne dans l'économie hydrauli(59) que Bognár, Gy. : Nouvelle étape de l'utilisation de Rhône, la chute (59) de Vallabrègues Balogh, J. : Dimensionnement des (59) ouvrages d'irrigation sur la base de la culture des plantes (Suite) (GO) Kozák, M. et Szigyártó, Z.: Dimensionnement des biefs des (88) canaux d'irrigation dirigés de l'aval Korim, K. et Liebe, P.: Les eaux de profondeur des environs de (88) Hévíz Szilágyi, L.: Le PVC comme matériau de construction (89) Sárváry, I. : Affaissements du terrain sous l'effet des prélève(90) ments d'eaux de couche Ju. A. Ibad-Zade et Samelov: Délavements dans les canaux (91) pour la diminution des crues Horcher, F. : Capacité d'étanchéité des écluses-types Bogárdi, I. : La possibilité de la (91) diminution des filtrations par la consolidation des sols sur le loess des Debrecen Kollár, F. : Aménagement des (91) eaux de la région marécageuse du Petit-Balaton Kálmán, M. et Magyar, P. : 8 ièm e (92) cours international de l'a mén a-