Szatmarer Allgemeine Jüdische Zeitung, 1903 (2. évfolyam, 1-22. szám)

1903-05-22 / 20. szám

־עמאןיאטדאטשעשידיי) ר י ק א(. ו ו א ד ב י נ ע טזיא םענייא רעד ןאפ ןאראב ה י ר ש ןעטפיוקרע ןעטאלאק ןיא רעד ךאנ רעממיא טראד׳דנעגעגךערלהו ןענהאוו ךילסעילשסיוא ןעדוי דגיזרנוא ךרוד םיילפ דנוא עטוג גנוטייבראעב םעד ־אב סנעד עכייר עטייל ׳ןעדראוועג איז קלהאצ ןעד ןענעבעגעג .קירוצקדאב ) ט א ד ע ס פ א ל .ל( .רד ןאמיט -ארזיא רעדסענייאלע ןעטסעטלא -לאוונא־םטכער עט ןיא תובמאה טזיא עזעיד עכאוו ־גאז גאט ־ ןאפ םענייא עגאלשצרעה -לאפעב ןעל - םיא ןעטסלס רהאיסנעבעל ־ראטשעג .זעב .רד .לעארזיא רענייא׳ראוו רעד טייוו דגוא טיירב ןעטעטכאעג ןעטייקבילנ&זרעפ סעזעיד .סנאיאר ג) ע דל פי א ל ש ע נ ד ע ר י י עב (ר ןעמאק עזעיד עגאט וצ םעד ק א ר א ד ע ר רענהאוונייא סנעמאנ ו ישיו ךנוא ןעטאב ןדיא ׳ןא ריפ ג ו ט ע ס דלעג -אזלאמאיירד לעיפ םעשלאפ .דלעג גניגרע ףיוא סאד טפאשעג ׳ןייא דנוא באג ןענהיא ריפ ־אפש רעט עדנוטשדנעבא ןייא -פערטנעממאזוצ .זעפ ןא םעד עטראסגנוממיטשעב •עגנא טננאל עטלהאצ ןענהיא יעד ןנא׳מ דנעזיוט וג' ל ןער סעטוג דלעג ׳וצ עטייל.עזעיד רעבא טטאטשנא םהיא סאד עשלאפ דלעג וצ ׳ןעבעג ןעטצטעזרעפ ןדיא ןענייא ןעכלאז בעיה ףיוא ןעד ׳ףפאק סאד רע טימ -ארבעג ןענעב לדאש זאלטפואוועב בנעממאזוצ ךאר ןיא ש2רעטא עדנוטשטבאנ ףארט ןדיא ןייז בייוו ׳דאטבלאה ןייז ןעממאקפיוא טזיא ייווצ .טפאהלעפ איד יעבייר ןעדרעוו .טכוזעג )' ב ע ר י כ ט י ג ו נ (.ג איד -סנייארעפ ׳ גנוטלאוויי רעד הבח יקדהמ״ ״הרות קד, ק טייג טימעיה רוצ ןעניימעגללא ינט:נ*ק0׳ס אידסאד ׳זפכירכאנ ךאנגסו רעד שמשמ םאד ׳רבה רלעג טיירטנוארעפ -טאה ׳עט ףיוא טייהרהאוונוא ׳טרורעב ןאפ סאוו ךיז ךאי רעדעילגטימסנייארעפ םמעטש אייב איד םיאבג גנוגייצרעביא ןעכאמ .ןעננאק נ)־ י י ע פ,פ א נ ד ל י י ה א נ ש ט א ל (ט עטעטכיררע ךיז עזעיד עבאוו ןיא ראמטאס עססאגיצנדאק עיכלעוו ףיוא איילרעללא עדנאטשנעגעגהטרעוו ןעגעג -עצעניללייב ןעז דלעג .טגראב בר) ־רעפןייאךילמהענ(לבוחה רעברעד דערא הדימ ׳הער - טביילב ךיז ךיילג - ןנאק םימ טכער .רד לאהטנעז^ר רענעיבבאר ןיא ב א נ י ה א ד - טננאנעג .ןעדרעוו רעזעיד עגידריוורהע טריה רענייז עדניימעג טאה ךד ןיא רעד ע£טיז׳■־קנ*ש 'דעד טייקגיהטימהעד אז ׳טפעיטרעפ םאד רע טימ וניא״ יפל ״ודובכ ראג טבינ -בער ׳דנענ - טיול גנולדהטטימ ,דעגאט-סעגיא סעטטאלב - ןעגיראפ גאטניאז ־טנעגעלעג: ךיל יעד גגודליב סענייא ןעגיטראד ־אטאק זעשיל םעזיירק ןעישרע דגוא טסבלעזטראד ענייא עכארפשנא ׳עטרחיפ רעכלעוו־ןיא רע רעטנוא םעדעדנא איד סנעכיולג ־עירביעפ גנורעד םרעדנאזעב ׳עטגידלוה םעדניא רע םעיד אוצ םעד ״הנס״ ןעכילגרעפ ׳טאה רעד טסבלעז םיא רעייפ טבינ טרהעצרעפ .עדרואוו זאלאדנאקש דנוא דנעמעשעב טזיא םע ריפ ןענייא רעניבבאר ךיז דמערפ רעללענאיססעפנאק עזיירק וצ ןרעהאנ םוא ךרוד עטפאהלעכיימש עטראוו■ ערדיא סאוו-טפאשדניירפ רע עינ ןעכייררע דרידו וצ- .ןעגניררע ב ע א כ ט ו נ .ג רעטגיטרעפעגפעדנע רעד -דעיה.םא ןעג ץטאלפ טייז ערערהעמ ערהאי םלא רעבעגטסאג סנעטפעב .*טרעיממאנער טבינ רעדנימ ןאפ ןעדמערפ זיירקנעדנוק ךאנ ןאפ ןפפייוו״' ״עזיוה סיוא טוג ׳טננאקעב -םמע טלהיפ ןייז ץנאג םעיינ דנוא טפבלעז קד ןעטפכאה ןעגנורעדראפנא להאוואז ןיא תורשכ םלא ףיוא ךילטכדניה טייקנילנייר ןעממאקללאפ םעדנעכערפשטנע ייוהטסאג להאוואז ריפ ענילג&טללא איוו ךיוא ריפ -נעגעלעגעטסעטענגייאעג.עטפאג-פטאנאמ • טייה ריפ ׳ןעטייצכאה עטטעקנאב .א .ז .וו ןב ןויצ ׳םייוו ראמטאפ ך־• - ;. EfltvB&dltcza __ .a vo\t )lKorcna“-sz.áUoda ןא רעזנוא ןעטרהעעג £'רע.זעל טימ עינע יאמ טפיול בא םאד -ייווצ לאטראווקעט םעד ׳םעטטאלנ -לאפוצמעד עג ןעגיגעיאיד קטנענאבא ןערעד אכאנאבא עדנע םעזעיד םעטאנאמ ׳טפיולבא י־יפאה טסכיל ׳טכעדע סעיד גיטייצטכער וצ -יינרע טימאד׳קע ןיא גנודנעזרעפרעד סעד טאלב םעט ןייק גוצרעפ .עהעשעג איד .ןאיצארטפינימדא ןתמ ♦הרות יהיו םימיב םינשו ׳םינומדק תאצב םירצממ םע ^רשי . רצוי עידוהל ■םעללויקוה םינומא י ןתילו תא ותרות !בהל• .לאוה * ♦ םכילויו ץראב היצ ׳הממשו ־״ ץראב אל רבע הב ;שיא לאשיו תא םהיפ ותירב המיקהל תווחלו םתעד רהמ שיח * * * ונע ורמאו םלכ הפ דחא : תא. תוצמ וניק^ רהמ המוקנ אוה וניק^ ונאו םע .דחוימה . לכ 'רשא רבד ׳ה 'ה#ענ .עמ$נו י 4 ri ( יי * רחביו ול דה ןטק ׳לפשו הז רה יניס רה ׳םיק^ה רשא דע הנח היה אושכ לפתו םשו עימשה ולוק לוקכ ירא .םהונ / * * * לעיו תולוק.וילע םיקרבו שאו תודיפל דע בל ;םימשה י םעהו ואר תולוקה 'םיקזחה ווחתשיו םרצויל וערכיו םיכרב _ * * * אריו םעה לוק םיק^ רבדמ .דוצו םהל תרשע םירבדה ונימאיו םיק^ב ;י-־׳דיבכיילא י*״*•» םתוכזו הז תורודל .םירומש * * י ♦ םתוכז הז דומעי ונל חצנל לאו טולשי ונילהאכ ףגנ ׳חצרו עמשיו הרהמב יתבב לכ ^רשי תוצוחבו םילשרי יכ אב ןויצל .לאוג ׳;* ״ !r ךיירוירפ" ־־ ק״קמ .ץיוואלאהימ איד גנדאלפיוא רערעזנוא ןעגי־אפ הדיח טזיא 4 ;תש .תבש .תעבש גיטכיר ןעזעלעג קבאה: ד יכדרמ ןימינב .ןרעטש השמ .ןיילק Verantwortlicher Redacteur Israel Klein. העדומ הבר אתיירואל! - ; דבכתא הזב עידוהל ינדול הרית ׳־דקושו אציש תעכ ריאל תיבב יסופד תחבושמה תואצוהב תיב דחפמ !לודגה ד״וץרוט א״ז־ ׳ה הטיחש תופירטו סע ׳יפ ׳י״בה ׳ה״ב ׳מ״רד תוהגהו ה׳לרהמ - יתעגי לככ ילמע אלו יתכח לע ינוה ׳יהיש ספדנ תילכתב רודיהה יפע דואמל ריינכ ןבל קיפ תויתואבו םילודג םישדח ׳בורקמ ואב וידבו רוחש ידע לכש האורה גנעתי ׳ינימ וארו הז רבד שדח רשא ;ן א ׳יה םימלועל רתויבו ןורתי אוה ינהל ירוהב ׳דמה ידמול ׳דמל םיטחושו ׳וכו םשפנש התוויא תונהיל ויזמ תרות םינומדקה ל״ז טעמכ חרכומ אוה תנבהל יאשונ ילכ ׳ע״ושה ןיאו םדי תגשמ תונקל בירוט םימילש המהש ׳רקויב םגו שי םהב םיתועט םמוש ׳םינושמק הזו ונמחני יכ אצי יקנ לכמ םיתועט תואיגשו תובר שיש לכב םירוטה םימדוקה וריחמו ךרוכמ .2 k ה״יאו ןמזב אל ריבכ אצ* והנשמ ל״נהכ דע ׳יס .ב״יק םג ע״וש ד״וי תוכלה הטיחש תופירטו םע כ׳ונ יתאצוה רואל תילכתב יפוי רודיההו וריחמ 50 ■1 Kםג תיצחמ לקשה לע ׳ה הטיחש יתספדה י״תכמ וריחמ ׳וכמ .40 h לכלו הנוקה רוט ע״ושו ל׳׳נה ולבקי םנח ןיא .ףסכ בגאו הכאב ׳הררג יננה ׳עידוהל רודיסהש רקיה הדמח הזונג תדמח״ ״לארשי, ק״הגהמ ש״רהמ לאטדו ע׳׳יז רשא אבוה רואל V י״תכז.. ןיא ירשפאב וציפהל ולאל םידבכנה ובייחש יע״א ׳ולבקל יא תאזל לוחמי א״ואכ ךירעהל ותוא י״ע ׳בתכמ ילעו וחלשל ול ןויכנב דע: ןאיצארעמונערפה ריחממ בוצקה ודעב אוהו לע ריינ טושפ 50־4 K ׳וכמ ^ 5לע ריינ לאגער .6 k ׳ןכמ 50 .6 K אלו הכרצנ אלא הפדעהל עדוותהל תולגהלו ןאכש אצמנ לבקל.ילצאו לכ ינימ ן״יסש יספלאו עגידעכאשנייא תורמג דייחמב רתויה! לוז דואמל ׳אכ ילודגמ ס״ומה םיסיפדמהו םמצע ׳איסורב ןכו אצמנ יתא לכ ינימ םירפס םירפסמ םיגוש םישדח םגו םיניש* םיקית!ן ירקי ׳ךרעה בורקבו רמגוי ילצא םתמישר םיתילטסג םילודג ׳גטקו ׳שיקריט וואלסערעי ריעמאלאק ׳רעוואימו ךילמארטש לכו | נךי תורוחס סעשיקעבל רעביב)םיעבוכו (ןעטיה ׳ןיליפת ׳תוזוזמ תועוצר ןירדהמל ןמ •ןירדהמה ץמאתאו םכתרשל הנומאב יכרדכ ה״ב קיפה* ןוצר םינוקה יגממ לכב רשא הואת .םשפנ .áhn Sámuel, Munkács# לאומש ליוונז ♦אנהכ ars •־ ר t<׳>