Szatmarer Allgemeine Jüdische Zeitung, 1903 (2. évfolyam, 1-22. szám)

1903-02-20 / 8. szám

Sz&tmár, 20. Február 1903. Érsekin{ jeden Freitag Szatmarer Alig. Jüdische רעראמטאס עניימעגללא ןאנרא ריפ .לעדנאה רהעקרעפ דגוא עללענאיססעפנאמ-שיריי .קססערעטגיא זיירפ-סגאיצארעמונארפ סעד סעטטאלכ ריפ {ןראגנוא־דייררעטסא גירהאיצנאג6•רק גירהיבלאה 3 .ןענארק ר*ם םאד דנאלסיוא.. גיר,רא־צנאג 9 •ד,ר גירהאינלאה 4 ענארה 50 .רעללעה Pränumerationsgelder sowie alle Sendungen רנז וצ ןעריססערדא ןא ?זז נ)נז*0ןג&נ*ו ;ד ר טעגללא״ עני עשידיי ״גנוטייצ .ראמטאס .ץססאג-צנזאה Erscheint jeden Freitag. ןעגייצנא דגוא עזרוקנאק ןאפ •ןעדניימעג ןעדרעוו רהעז גילליב .טענכערעב זאיצמאדער דנוא :ןא־׳צידעפםהע .עססאג־יצנדאהראמטאס רעטייווצ גנאגרהאי ׳רנ •8 רעכילטראווטנארעפ :רעטראדער ללארשי .ןיילה .ראמטאס ה״ב ק״ש״ע׳ראמטאס ׳פ םיטפשמ .גסרת ןעפ .ןעדרעוו ז א ע ב ע ן ט ד י ט ט ענייא גנופראשרעפ ד ע ר עהורסגאטננאז ןיא ר בע ט -ס ק 1 א פ ׳ט ךאנאוו םאד טפאשעג םא גאטננאז ןעד ג א נ צ ע ן ט א ג ־יניה ךרו£ טררעפשעג ןייז ־ססומ סאזו רעד עדוי םא ןעטסיימ ׳טריפשרעפ אד רע ךיוא םא תבש טררעפשעג טלאה ־י רעהירפ םאק איד עטפיוועג עללאפפינגנאהרעפ ט ר א פ י -ק פ ע ר א ר ד נ ו נ ג םניא ׳ןעבעל עכלעוו רינ וניתסגרפ-חופיק ךאנ לד ;ע׳רעיצ ןנאק ןעד רעדעי עעביילגגנערטש עדוי דדיוו רעהע םענייז עטכערקיפארט ןיגאג -אזטנע ׳ןעג םלא סאד רע םאד עצנאג טפאשעג ןעפפא ׳עטלאה - ךילגיצעב רעכלעוו הריזג להאוו איד טפאשנעדוי טצטעי םיא עפפירגעב ׳טזיא םייב םואירעטפיניטכאפ םוא עפליהבא עזייוופננוהעיצעב -עדנאמוא גנור ךילטטיב וצ .ןעדרעוו - וצ םעדללא טללעזעג ךיז ךאנ איד ןיא ןעגער ףפירגנא ענעממאנעג ג ע נ א ם ם ע נ ש א פ ט ס - א י ד ע ׳ע רעד עגלאפוצ ןיא רערעטצטעל טייצ תיא ןעטסרע ןעטסעב עטרא ןאפ -יפ ןעטאטיצאפאק־ץנאנ ןיז,׳טצטיטשרעטנוא ןעטפאשנעססאנעג-םוזגאק ׳ןעדליב אוו עירער לעקיטרא־םוזנאק וצ -יירפ־ץנערוקנאק ןעז ךילטלאהרע ׳טזיא - דנערהאוו רעד עךוי טימ רענייז איירעלסיירג דנוא רענייא. ןעבראריעילימאפ -.ססומ סאוו רעבא איד ןאיצאוטיז טזיא אה - ןעה עסאאמ ׳טרעטכעלשרעפ סאוו זנוא רעד גנולפייווצרעפ עהאנ ׳טגנירב טזיא רעד ׳דנאטשמוא ססאד ריוו סדנעגרינ ןענייא ׳געווסיוא שדנעגרינ עגייא עפליהנא ־ילברע ןעקק םע עראוו ןנעד סכאד עזע׳ד ־עהרעפ ןעגנור םיא םוהטנעדוי עינעטכירנא ־רארעפ ^ ןעגנוד וצ ןערעזנוא ןעטסגוג טריציפידאמ .ןעדרעוו רעבא ןעדניפאוו ריוו ןנעד ענעי ׳ןעלייהטימנעדלעד ריפ םאד טפאשנערוי זיב רוצ גנויעפפאפיואטפבלעז ־רעטסייגעב ןעט ׳רעננאמ עכלעוו טימ בייל דגוא עלעעז ריפעיה ןעטיירשנא אוו דניז ׳איז עזעיד -אר ןער עטייל עכלעוו םלאמעי ןוא ןעטלארוא ןעטייצ ךאד :ןעדנאהיאפ .ףיעראוו .םהש טגוז טנהארפ; רעהאד טממאק ךיוא איד גנופייררעביא ןאפ ׳ףעראיצאראנאה״ אז סאד ןייללא טסעפאדוב רעביא 1-00 אייב יעד רעממאקנעטאקאוודא ןיא ץנעדיווע רעטרהיפעג ןעטאקאוודא ׳טלהאצ דנעדהאוו ןיא ו ו י ע ן רעגינעוו םלא 1000 רעבלאז ךיז ׳ץעדעפעכ אוו ךאד ןעיוו ןיא גוצעב ףיוא איד ׳גנורעקלאפעב רעד ץעשיראגנוא טדאטשטפיוה טימ .יזעיר -אה ןעה ןעלהאצ .טהעטשראפ ןעפייל-כ דידר ןערעזנוא -עב ןעגנוטכארט ןיא ■ם א ט מ א ר דגוא ריוו ןעדרעוו ףיוא םאר עצנאג ןעסעילש .ןעננאק ןילא רעד טדאטשטפיוה סעד סעטאטימאק ס א ט מ א ר עדרואוו םא ןעגיטייזנעי רעפוא רעד פ א מ א ש ןייא -יטלאוועג סעג עדייבעג ןאפ םענייא ןעטארג -רעטנוא רעמהעג ׳טעטכיררע סעכלעוו םלא א י י נ - ל א ג ע ר ו נ ג ס ־ מ א ג א צ י ן -עיד ןענ דנוא ןעד קקעווצ ןעגלאפרעפ ׳עטללאז ריפ טפבלעזאד עטרעגאלעגנייא ןעראאוו דלעג ׳ןעפעישוצראפ סאוו וצאד טענגייאעג ןעזעוועג ׳עראוו ךילטנעמאנ ןעד עדיירטעג לעדנאה םא ןעגיזעיה עטקראכ וצ -ראפ .ןרעד רעד רעמהענרעטנוא הטעירעג ןיא רעללעיצנאניפ טייהנעגעלרעפ דגוא ד סא עדייבעג עדרואוו ריפ א ״זיירפטט.\יפש״ןע:י ןא ערערהעמ ענ־זעיה רעננאמדלעג -ייארעפ טרעס דגוא טהעטש סע ןונ םלא ןייא -ןוא רעטעדנעללאפ ןיאור םוצ עבאמש ׳אד ענהא סאד םע רענייז ׳גנומכיטשעב םעה עלהאוו סעד ןעניימעגללא סלעדנאה -עגוצ טדהיפ .עדרעוו סעיד אייז ןאפ רעד א ל ל ג עט י י ענ ן גנוקקאטש םא עטעיבעג סעד סלעדנאה ׳טקרעמעב — ףיוא םעכלעוו ־עג עטעיב ךיז ךאדעי ךיוא ןייא ש פ ע צ י ־ ע ל ל ע רעכילרעיודעב טנעמאמ -רעה .טבעהראפ סע טזיא סעיד סאד -טכעלש״ ךעהעג רעד י י ד י ש ע ן -סגנולדנלאה .עטפאשעג םסאד ערעדנאזעבסניא רעד עדוי טבינ ןעריזואער ןנאק טהורעב ףלוא איד ןעגיטלאפגיננאמ■ ׳ןעגנונדרארעפ עכלעוו בא טקעריד רעדא טקערידניא ־ וצ םענייז ןעטגנידעבנוא עלייהטכאנ גילייוועי -סאלרע ׳לע־ינאה עברעוועג דנוא .רהעקרעפ ענייא ׳עראבטיירטשבאנוא ןאפ ןעללא ןעגנוטייצ ןיה דנוא רעדעיוו -אהעגראפרעה ענעב עכאזטאהט םז־א ׳פע סכאד ה א נד ע ׳ל ג ע ו ו ע ר ב ע דנוא -טפאשעג רעכיל פ ע ר ק ע ה ר ןיא לא ו נ ג א ר ן דעניד* ןעראב-ע^באנרא גנוקקאטש דד ןעדניפעב י רעזנולא טהאירעדנאה -עלךייא רעזאלסנעב ׳רעפראק םעד םע ןא -רעטנוא טפולסגנומהענ טלהעפ דנוא אסעבע -רעפ טלאה םע ךיז יא ם ןעניימעגללא םילא -רעפ עססינטלאה וצ דנאלפיוא טיט רערעזנוא עירטסודניא דנוא םעד ןעזאלסגנוגער -רעפ .רהעק I סעזעיד ןעדייל םא עטעיבעגסלעדנאה טזיא ןייא ׳סעגיטסגנאל ןאש טיט ןערהלאי םעדעהע ׳סענעטערענגייא ןייא -גיילאפעיט ׳סעטלעצרואיוועג סעכלעוו רעיה וצ עדנאל ענייא עגידנאטשנא ץגעטסיפקע טסאפ ךילגאטנוא ׳טכאמ דנולא טנעידרעפ םע אטשעד ענייארעהע ׳גנולדנלאהעבעלאקידאר ענייא עדנעפפ^שרע ׳גנוראלקפיוא רעראוו רעזעיד עזאללייה דנאטשוצ ׳עמטאק לעוו עכ ענייז ןעשינלאיעמ ןיעדעפבעירט .ןעייז רעד לעביא טזיא ־ רערעזנוא טכיזנא ךאנ ־ ןיא יעטפרע עהייר םעד -גאטשמוא עד ׳ןעביירשוצוצ ססאד לאייב סנוא ךיז רעד סלעדנאה ףורעב -ילרעיידעב עזייוורעכ רענייק טייהטבעילעב ׳־»ויירפרע רעזעיד ףורעבפנענעל ןאפ רעד רעטפעב -יז ןעטר״אוט עפסאלק סיוא ןעדנירג רעד א י י ט ע ל ק י י ט> רענייק גנוטכאעב טגידריוועג דגוא רונ ןאפ םעד ןרעמר^ -אפ ׳לעב רעד ךיז ףיוא םערעדנלא עטעיבעג -ייק ענ ׳גנוטלעג ןענייק ברעוורע ןעפפלאשרעפ ׳ןנאק יזאווק ןיא רעעיא עזאלסגנאווצ -עג טלהאוו דריוו י רעד טפילאטיפאק טהעוצ ראפ איד ׳עימאנאקא רע דריוו ןייא -דנורג ׳רעצטיזעב ןענייז ןהאז טפלאל רע רעבא םוצ ׳ןעטאקאוודא ןעטצרא רעדא טפנאז םוצ אד׳ןעדליבנארעהןעטאמאלפיד עזעיד -ראק ערעיר רענייז ׳טייקלעטייא רענייז ר א נ ג ס -