Szatmarer Allgemeine Jüdische Zeitung, 1903 (2. évfolyam, 1-22. szám)

1903-02-13 / 7. szám

ןאיטאזינאגרא רעד .עיסקאדאהט־־א טייז גיסיירד ערהאי טזיא איד -אנרא ןאיטאזינ רעד עיסקאדאהטרא ןיא ןעדרעוו .ןעפפירנעב סע עדרואוו ^אמסעדעי -טע סאוו י׳טנאלפעג לאמכנאמ ראג ספיוא -אפ רעיפ ׳טכארבענ רעבא עגאמרעפ רעד -רעפ ןענעדעיש ייטראפ עננדעיטטאש דנוא ןעטייהנעדעישרעפסגנוניימ סטכינ -ענכרוד טרהיפ זיב ךאד ךילדנע םיא עססערעטניא ןאפ ללכ לארשי סעללא עכילבאזנעבענ טניטייזעב ׳עדרואוו אז םאד ריוו טימ -יירפ עד ןעריצציקש ׳ןעננאק םאד ילודג לארשי איד ןאפ רעהעי רעדנאנייא ׳ןעכיוועגסיוא לאמסעיד דגאה ןיא דגאה רוצ עכאז -עג ןעטטירש םוא איד ןאיטאזינאגיא רעד עיסקאדאהטרא וצ .ןרעדראפעב Tטימאז עדרואוו טייז עגינייא ןעכאוו סטיירעב איד איד עטטירד הפיסא ןעפורעבנייא דנוא עזעיד עטצטעל ךילדנע םויב ג, ׳פ ורתי ראוו ןעפורעב םעזעיד ןעסארג עקרעוו רעהאנ וצ .קממאס איד זנוא רעבירעיה ענעממאקענוצ ןעטאד דניז איוו טנלאפ ן ברה גה״ואגה ׳־י ר־עלא וועל ק״קד״בא ראווגנוא ראוו רעד עטסרע ךעד איד -סאפ עוויס גנוטלאה םעד סעיזארפ-איילצנאק ש ט א ר ק ׳עטלעטטירקעב עוויטקעפשער ׳עטלייהטרוארעפ רע ראוו םע רעד ד אי גנורעיזינאנרא רעד עיסקאדאהטרא טבינ רוג ריפ טגנידעבנוא רעבא ךיוא ריפ -גייד דנעג גיהטאנ עטראלקרע בלאהסעוו םהיא ךיוא איד ׳טייהטכמאזענ םשארבו ברה קךד׳־ז״ע*■» ט^גיס-׳מ "&t3G2'L?~1y עטנאהטעב סאד רע סעללא 'ךאנ ןעני־ז ןעטסעב ןעהעזנייא ןעטייבראראפ ׳ענאמ סעכלעוו ןעקריוו ןנאמרעדעי ענרעג -רעטנוא ןעצטיטש .עדרעוו ךיוא ברה גה״ואנה ד״בא ק״קד . גרובנעזיולק סעילרעטנוא םע טכיג םיא ןעמאנ רערהעמ ןייז סנעיודטסדפ ־אוו םוט רעביאנעגעג סאד סעטפאהנעקניל -רעפ ןערהאפ םנעטייז רעד איילצנאק ־עגוצבא .ןעב םע עדרואוו ןנאדאז ןעפכאלשעב -יא ענ 28 עגירעדילנטימ ןאוםסיממאק וצ -האוו ׳ןעל איד ןיא רעד גנוטייבראסיוא רעד -רא סנאיטאזינאג ןעטוטאטש ךילנוהט ןייז .ןעללאז ןעיהטימ טזיא .וצ ןעטראוורע סאד סאד עזעיד עגיריווש טייברא ךאנ -יולרעפ עפ עגינייא עטאנאמ סנעטסעב טעדנעעב ןעדרעוו \דריוו גיטייצכיילג עדרואוו -םאלשעב ןעס ןעגעוו רעד ט ר א פ י ק ־ ג ז י ר ה אייב טעד ןעדנעהעגנא םואירעטסינימ וצ ׳ןערינאיטיטעפ טימאד ןאפעיה ןייק לוליח תבש רעבא ךיוא ןייק חופיק הסנרפ -טנע ןעהעטש ׳ללאז איוו ךיוא ןעגעווסעד ןעיה וצ ןעקריוו םאד איד עשידיי רעליש תבש ט״ויו ןאפ עכוזעב רעד עלוש טיירפעב ןייז .ןעללאז גנודניפרע דגוא עגעיל טזיא םע סאוו עכנאמאז םיוא- רעיגכאר - סאד׳ןעביירש םע וצ ןעגנוטיירשסיוא דגוא ןעיירעפפמיש זעממאקעג ׳טזיא דנוא סאד ןאמ -רעביא טפיוה םעללא ןיא םעשינלטב עדנאטשוצ ־עג ןעפפארט ׳טאה רעדא סאד איד גנוטארעב טבינ טקערראק ראפ ךיז ןעגנאגעג -׳טזיא םיא לייהטנעגעג םע גניג םעללא ןיא -סארג רעט גנונדרא ראפ ךיז דנוא םע עדרואוו להאוו שיגרענע רוצ עכאז רעבא.־ ןיא א2- םעגידנאטש -.ןעבארפשעגיענאט ד) ע ר סופיירד (.ססעצארפ ללאז רעדעיוו טנעלעגפיוא ־־.ןעדרעוו איד רעזיראפ ןעטענרראעגבא ז ש א ר ע דגוא רפ ע ס ס א נ ז ע ׳ןעטפיוהעב טמיטשעבטימ ׳טייה ןעד ץעכילגעדרעדיוונוא זייוועב -עיל ןרעפ וצ ךעננעק םאד םעד ץעדנעלייהטרוא עטכירעגסנעירק ןיא ןנער עטשלאפעג עפירב סעד ץעשטייד סרעזיאק ־עגרעטנוא ןעבאש .ןעדרואוו רעזעיד גיפיילראפ ךאנ ט.=>יר ly&b’&Jti‘ ייד yäy*12 nyry עשטימ ןענייז לייהו• ךילטכירעג ־עבסדרעה ׳ןעממאק דנוא ללאז עגלאפוצמעד ענייא ןאיזיווער סעד סעססעצארפ .ןעדגיפטטאטש איד!טזיאגיטיירטשבאנוא ןאיזיווער -גיאגיא עססערעט רעד וצ ןעדנעטכיילרע ־גיטבערעג טלק להאוואז ריפ ׳סופיירד םלא רעבא ךיוא ריפ איד עשיזאיצנא־פ קילבופער -ייא ענ ׳עהטרעווסנעשניוו אד ךאד אייבעיה םסיוועג רהעמ ענייק ןעיירעוהטמייהעג -וצ ןעססאלעג .ןעדרעוו ןעגיד עילימאפ׳ עדנעראהעגנא ראזאל י ו - ד א ו ו י ט ש דנאטש ראפ םעד -סטכירעג ףאה ןיא באאר טסבענ ןערעדנא -ערברעפ ןעכ דיוא טימאד ׳טגידלושעב סאד רע ענייא גנוטייצ טימ ןעשידיי ןרעטטעל םוצ עקקעווצ רעד גנירהעקעב זאפ ןעדוי םוצ ק ר י ס ט ע נ ט ה ו ׳ם ךיז םלא -םניזא רעניבבארןעגט דנוא רע׳יירט רעגנאה:א ד םע .שמוהטנעטסךר באנעודעה רע -רואוו עד וצ 3 ן;רהאי זיוהטכוצ .טלייהטרוארעפ ןייז ןאינאפמאק סנעמאנ רעללעק עדרואוו וצ 1 ערהאי רעקרעק .טלייהטדוארעפ - ןכ ודבאי לכ םיתיסמה םיחידמו 1 .היטסיראמוה זייא רעכיליורטרעפ עטגארפדניירפ טסנייא ןענייא ׳רעניבבאר םוראוו רע ־ייא ךילטנעג ןעזעיד ןעשנעמןעדנעססיוונוא ןעד ךילריטאנ-לעטטיט״ונירומ״ןעד טכינ ־טוא ׳טסנאז אד רע ךיז ךילניישרהאוו ״דנעטלעג״ עטכאמ - ןעבעגעג ׳טאה יעד ךאד -סנאה םנעט רונ ןעד ׳־רנה״ טנעיררעפ ? רעד רעניבכאר :עטעטראווטננא ץעבע לייוו רע םטכינ ךנאק עטלאוו ךיא םחיא יצומ, ןייז תקזחמ .״רבה״ גגוזאלפיוא: איד גנוזאלפיא רערעזנוא ןעגיראפ הדיח ;טהא .............— שמ ״ .ה ... M .ה דיח ישאר ילנרו ןב חנ ׳יעצמאה יבא ןענכ דבעו םידבע ׳אוה ךותח םג יפכ ׳םינשיל זאו אצמת .םייח ןייא) ןעדוי ב ע ק ע ה ר ע (.ר רעד ןעגעוו ןענעדעישרעפ ןעיילעדניווש דגוא ןעגנושל&פ סטיירעב סלאמרהעמ -עב ׳עטפארטש סיוא ׳העמלעליש טאטימאק ראמטאס ׳עגיטריבענ רענייא ־גאטשנאכאה Verantwortlicher Redacteur Israel Klein m m, Die Buchdruckerei der ״Allgemeine Jüdische Zeitung“ || Szatmár, Kazinczy-Gasse 14 empfehlt sich bestens für alle Sattungen geschäftliche wie auch ämtliche und n nirmiT als in diesem (Fache vortrefflichste u. billigste Que’le. liefert auch JCautschuck-Stampiglien zu den billigsten Reisen. m