Somogyi Hírlap, 2000. február (11. évfolyam, 26-50. szám)

2000-02-26 / 48. szám

2000. FebruAr 26, Szombat VÉLEM ÍNYE K SOMOGYI HÍRLAP - 9. oldal Utazzunk a Volánnal? Volt egy időszak, amikor alig tudtam járni. Barcsi vagyok, és erősen köszvényes. Rendszeresen jártam Nagyatádra kórházi kezelésre. Ilyenkor a számomra legjobb buszjárat a Szigetvár-Nagykanizsa járat volt, amely nem ment be Csokonyafürdőre, Rinyaújlakra, Rinyaszentkirályra, gyors volt és kedvező. Ez a járat viszont - legnagyobb megle­petésemre - nem állt meg a nagyatádi fő­postánál, amely a város központjában van, a legközelebb: mintegy 200 méterre a kórháztól. Tekintettel arra, hogy szá­mos súlyos láb-beteg utazott velem együtt oda, érthetetlen volt számomra, hogy a kórház-közeli megállónál nem áll meg a busz. Már csak azért is, mert ez a megálló nem csak kórház-közeli, de egy­ben a város középpontja is. Kértem tehát a buszvezetőt, hogy kivételesen álljon meg a kórház közelében, de ő azt felelte: nem teheti ezt meg. Állítólag - a buszon mondták - az egyik buszsofőr a jó szíve miatt megállt ott egyszer, és ezért a szigetvári Volán ve­zetője felmondta az állását... Ez - ha így igaz - annyira felháborított, hogy azon­nal írni akartam Szigetvárra, de az írás a lábam meggyógyulásával - és emberi gyarlóságom miatt - elmaradt. Most azonban ismét eszembe jutott. Egy másik esetben 1999. december 26- án szerettem volna egyik lányomat Nagy­kanizsán, a másikat pedig Budapesten meglátogatni. Úgy kívántam ezt megoldani, hogy reggel az egyik lányomhoz Nagykanizsá­ra utazom, majd délután onnan tovább Budapestre, a másik gyermekemhez. A kanizsai lányom megérdeklődte: a bu­szom 8.50-kor indul el Barcsról. Mivel a buszállomáson ugyanez a busz 8.35-re volt kiírva - még ma is - , azt hittem, hogy téved. Biztos, ami biztos alapon 8.30-ra kimentünk a feleségemmel az ál­lomásra. Hozzá kell tennem, hogy mind­ketten nehezen közlekedünk és emellett erősen reumás is vagyok. A busz nem jött. Jött néhány helyi vagy helyből kiinduló autóbusz. Érdek­lődtünk, hogy mi van a pécsi busszal: a legtöbben azt mondták, hogy nem tud­nak róla. Egy sofőr még meg is sértődött, mi köze hozzá - mondta - ne zavarjuk ilyesmivel. Aztán már 10 óra is elmúlt, WC pedig nem volt a közelben, a lábunk szinte megfagyott. . 10 óra után jött egy Barcsról Budapest­re induló busz, amelynek indulása me­netrend szerint fél 5-kor lett volna. Idő­közben az eredetileg mintegy 30 fős utas­létszám háromra apadt. Feleségemmel mi alkottuk a többséget, a maradék „ki­sebbség” egy hölgy volt, aki Izraelbe sze­retett volna utazni, a hetente egyszer in­duló repülőgépet kellett volna délután Budapesten elérnie. Felszálló a buszra később már sehol sem volt. Nagyatádra érve a buszvezető bezárt bennünket a buszba és bement ér­deklődni az állomásra. Negyed óra múl­tán kijött, s közölte, hogy nem megy to­vább, mert a központtól azt a választ kapta, hogy csak a saját felelősségére folytathatja útját a 30 milliós értékű busszal. Ám Nagyatádról ekkor semmi­lyen irányba - tehát még hazafelé sem - indult busz. Szerencsénkre egy kis helyi járatú vonat indult Somogyszobra, és kétszeri átszállással estére eljutottunk Budapestre. Lányom csaknem két órát várt ránk a kanizsai buszpályaudvaron, amelynek információs irodájában semmit nem tud­tak a Pécsről - hajnalban - el sem indított buszról. Azt mondták: várjanak, mivel a jeges utak miatt csúszások vannak. Két óra és egy összeveszés után hívták fel a Pannon Volánt és tudták meg, hogy a két Nagykanizsára közlekedő járatuk közül - egyik Barcson, másik pedig Nagyatádon keresztül megy - az egyik még el sem in­dult, a másik pedig visszafordult Sziget­várról. Este a híradóban így kommentálták a történteket: csak kisebb, jelentéktelen fennakadásokat okozott a közlekedésben a hideg idő. Nem hibáztatom - nem is hibáztatha­tom - a buszvezetőt, mert emberileg nem tehetett többet. Aznap valóban nagy hi­deg volt, és az utak nagyon csúszósak voltak. Hibáztatom viszont a Volán ille­tékes vezetőit. 1999-es év végét írtuk, amikor már minden buszállomást és minden távolsági buszt elláttak mobilte­lefonnal. A Volánnak nemcsak a szállítás, hanem az utasok megfelelő tájékoztatása is kötelessége. Miért nem értesítették a buszállomásokat és a távolsági járatok vezetőit a buszok leállításáról, hogy tájé­koztathassák az állomásokon és megál­lókban várakozókat: ne várakozzanak fe­leslegesen? Hiszen lehetnek a várakozók között csecsemők, kisgyermekek, bete­gek és aggok is, életeket lehet így veszé­lyeztetni vagy megmenteni. Dr. Hajdú István nyugalmazott erdőfelügyelő, Barcs A telefon biztonság? Segítséget kémek Nem kis meglepetéssel vettem kézbe a Matáv nemrég szétkül­dött körlevelét. Ebben a levélben elismerik, hogy az általuk felsze­relt RLL típusú Motorola rádióte­lefon nem éppen veszélytelen szerkezet. Egyszer már nálunk is túlmelegedett és füstölt. Akkor kihúztam a vezetéket az aljzat­ból, és hívtam a 03-at. A készülé- • két akkor megjavították. Itt, Me- zőcsokonyán több olyan esetről tudunk, hogy le is égett a beren­dezés, tönkretéve azt a helyisé­get, ahol volt, ugyanis elégett a függöny, a korom pedig lerakó­dott. Á Matáv nem ismerte el a felelősségét, pedig még a televí­zió munkatársa is kiment a hely­színre. A most kiküldött levéllel pár ezer emberre ráijesztettek. Nem mindenki teheti meg, hogy ott­hon üljön és őrizze a dobozt. Kü­lönben is sok az idős, nyugdíjas, aki azt sem tudja, mit tegyen, ha már lángol az egész. A készülék ugyanis tűzveszélyes. És hogy te­lefonáljon? Ahhoz, hogy le tudja olvasni a gyártási számot és az időt, tomamutatványt kéne be­mutatni: székre, asztalra állni, majd egy függőlegesen álló infor­mációs táblácskáról - ami ráadá­sul a fal felöl van - leolvasni az adatokat. Azért írtam meg mindezt, mert a körlevél nem olcsó mulat­ság, és azt hiszem, ezt is mi fizet­jük meg. Papp Istvánná Szabó Rozi Mezőcsokonya Massive MASSIVE belga tulajdonú nemzetközi vállalkozás, európa legnagyobb lakossági világítástechnikai gyártója, 16 országban működtet gyártó és kereskedő kapacitásokat. Tamásiban (Tolna megye) lévő magyarországi üzemünk folyamatos növekedése miatt jelenleg keresünk: TERMELÉSI VEZETŐKET Tevékenységi kör: Az Ön munkaköri kötelessége a beosztott munkatársak irányítása, motiválása és értékelése. Ön szervezi meg a termelést és üzemzavarok felmerülése esetén gondoskodik alternatív megoldásokról. Más részle­gekkel együttműködve, az Ön feladata megoldásokat keresni a műszaki problémákra, és Ön köteles gondoskodni a megoldások gyors beveze­téséről. Ön felügyeli a termelés minőségét, és gondoskodik arról, hogy az vevőink igényeit kielégítse. Az Ön feladatai közé tartozik a termelés hatékonyságának vizsgálata, és szükség esetén a hatékonyság javítása. Személyi profil: Ön mérnöki oklevéllel rendelkezik, és műszaki vezetési jártasságot szerzett. Ön törődik a részletekkel, és vállalja a felelősséget. Gyakorlat­ban hasznosítható angol vagy német nyelvtudással rendelkezik. Ön találékony és képes termelési folyamatokat tökéletesíteni és optimali­zálni. MINŐSÉGÜGYI VEZETŐ Tevékenységi kör: Az Ön munkaköri kötelessége a teljes körű minőségbiztosítás megszer­vezése és ellenőrzése, mely területről közvetlenül a gyár vezetőjének tartozik beszámolni. Kötelessége a vállalaton belül meghonosítani és ösztönözni a minőségtudatot. Feladata elkészíteni a minőségellenőrök munkaköri utasításait, ellenőrizni azok munkavégzését. Személyi profil: Ezen munkakör betöltésekor olyan személyre gondolunk, aki megfele­lő műszaki végzettséggel és hasznos tapasztalatokkal rendelkezik a minőségbiztosítás, az ISO minősítés és a termelésirányítás területén. A műszaki tervezés területén szerzett jártasság előny. Ugyancsak előny­nek tekintjük a jelölt számítógépkezelési ismereteit és angol ill. német nyelvtudását. Amennyiben úgy érzi, fenti követelményeinknek megfelel, küldje el jelentkezését és önéletrajzát (magyarul és angolul vagy németül) nemrég készült fényképével együtt az alábbi címre: MASSIVE HUNGÁRIA Kft., Humán erőforrás osztály Szabadság u. 107., Pf.: 18., 7090 TAMÁSI (8111) Kivert kutyaként éljük az életünket 16 éves gyerme­kemmel együtt. Se lakásunk, se ruhánk, se enniva­lónk. Hol itt, hol ott fogadnak be bennünket. Szo- 'morú sorsunk okozója egy alkoholista férj és apa. Bárki bármivel tudna segíteni bennünket, min­dent hálás szívvel elfogadunk és nagyon megköszö­nünk, mivel sajnos, semmink nincs. Falun lakunk, illetve házról házra járunk. Név és cím a szerkesztőségben Ötgyermekes család vagyunk, a férjem munkanél­küli, mindössze 10 ezer forintot kap. A házunk na­gyon rossz állapotban van, már lakhatatlanná nyil­vánították. Van egy helyiség leírhatatlan állapot­ban: földes és olyan rozoga, hogy minden percben „megindulhat” és alátemetheti valamelyik gyerme­künket vagy minket. A rágcsálók is könnyen bejön­nek, amitől nagyon irtózunk. A gerendák alatt a fa­lak szétnyíltak. Egyetlen kéményünk van, a másik szobát - ha muszáj - úgy fűtjük, hogy a férjem kály­hacsőből csinált egy „kéményt”, de ez nagyon tűz­veszélyes: mindig azt kell figyelni a padláson, hogy ki ne gyulladjon a gerenda. Én gyesen vagyok, a jö­vedelmünk nagyon kevés. Egyik hónapról a másik­ra tengetjük az életünket, és nagyon nehezen bol­dogulunk. Nagyon kérem, ha valaki tud, segítsen rajtunk. Név és cím a szerkesztőségben Hiányzik a buszváró Február 17-én utaztam Marcaliba, mivel a Syncumár gyógyszer sze­dése miatt havonta kell ellenőr­zésre járnom. Dolgom végeztével mentem a postahivatallal szem­beni buszmegállóhoz, melynél csak egy tábla hirdeti, hogy meg­állóhely van. Megdöbbenten vet­tem észre, hogy csak a hűlt helye van a buszvárónak, amely azelőtt ott állt padokkal felszerelve. Itt az utazni vágyók ki tudták pihenni magukat. Csak azt nem tudom, hogy kinek volt útjában ez a buszváró és hova lett? Nagyon hi­ányzik főként az idősebb és beteg embereknek, akiknek biztosítani kellene az ülőhelyeket, a pihe­nést, amíg a buszra várakoznak. Ezért kérjük a buszmegálló visz- szahelyezését, mert ez kibírhatat­lan állapot. Lukács István Balatonújlak (az utazni vágyók nevében) Oktalan diszkólakat Ezúton szeretnénk reagálni a 2000. feb­ruár 14-1 számban, a Krónika oldalon megjelent „Rendőrt vertek Andocson” című cikkükre. Tudomásom szerint sem a disz­kóban, sem a diszkó környékén 50-60 fős tömegverekedés nem történt. A szórakozóhelyen még verekedésre nem volt példa, ma- j ximum heves szóváltásra, tehát a cikkükben leírt sorokat - idéz­zük: „az este folyamán 3-4 alka­lommal is verekedésre került sor a diszkóban” - egyértelműen cá­foljuk. A lopások­ról pedig csak anynyit, hogy az eltűntnek hitt dolgok a takarítás után mindig előkerültek és a jo­gos tulajdonosok azokat átvet­ték. Az andocsi és környékbeli fi­atalok megszokott és kedvelt szórakozóhelye volt a diszkó, így a legtöbb fiatal értetlenül áll a diszkó bezárásával szemben, hi­szen az andocsiaknak vidékre kell majd utazni szórakozási le­hetőséget keresni. Ezt sem a fia­talok, sem a szülők nem szeret­nék és sokan ezt meg sem tehe­tik. Bízva a rendőrség gyors és hatékony munkájában, remél­jük: mielőbb kiderül az igazság és visszatérhetünk a kedvenc he­lyünkre. Végül köszönetét szeretnénk mondani mindazoknak, akik ed- { dig is látogatták a diszkónkat. Tisztelettel: Sümegi József, lemezbemutató >1 Kiskegyed Ingyenes, farsangi ajándékkoncertje Kaposváron (Együd Árpád Művelődési Központ) MÁRCIUS 4-ÉN, 19 ÓRÁTÓL Színpadon: BALÁZS PALI és a V-TECH együttes Jegyutalvány a KISKEGYED február 22-én megjelenő 8. számában Kinek játszik a színház? Még soha nem írtam egyetlen új­ságnak vagy más médiumnak sem, most azonban szeretnék a kaposvári színházzal kapcsolat­ban - február 8-án - megjelent ol­vasói levélre reagálni. Annál is inkább, mert már rég­óta foglalkoztat a gondolat, hogy valahol szóvá kellene tenni a szín­ház műsorpolitikáját és stílusát. Ha nem is húsz évig, de hosz- szú évekig volt családunknak is - az akkor még kicsi gyerekeinkkel együtt - színházbérletünk. Az utóbbi 4-5 évben azonban egyálta­lán nem járunk ebbe a színházba. Megelégeltük az állandó fülsüketí­tő üvöltözést, vasajtócsapkodást, füstölést, de főleg a nyomdafesté­ket nem tűrő káromkodást. A Csárdáskirálynőnél telt be a pohár, ami tele volt b....okkal és elvtársozásokkal a fent leírt stílu­son kívül. Amikor egy ismerősöm­nek elmeséltem és hozzátettem, nem azért viszem a gyerekeimet színházba, hogy ezt lássák-hall- ják, ő ekképp reagált: „miért, a te gyerekeid nem káromkodnak még? -majd megtanulják az isko­lában a többi gyerektől”. Lehet. De talán mégsem a színházban tanul­ják meg. Ott inkább szép magyar szót tanuljanak. Egy másik isme­rősöm pedig azt válaszolta: „ te nem értetted az előadást, ugyanis a rendező vissza akart nyúlni az eredeti darabhoz, amit köztudot­tan az ötvenes években többször átírtak. Ezt is elfogadom. De azt nem hiszem el, hogy az eredeti, 1916-ban készült mű tele lett volna a fent említett kifejezésekkel. Sajnos, sok néző, akiknek szin­tén nem tetszik ez a stílus, nem meri elmondani, mert azt hiszi: csak neki nem tetszik, és egyéb­ként is, ez a sikkes, a divatos. Azt is elfogadom, hogy vannak, akik­nek az ízlésük ezt a stílust igényli. Legyenek ilyenek is, de jó lenne a hagyományos ízlésű (és biztosan mi vagyunk többségben ) nézők részére is játszani. Sajnos, a leírtak miatt néhány éve Budapestre járunk színházba - nem sznobizmusból! -, ahol ed­dig még minden előadás tetszett. A budapesti színházak többsége ugyanis (abban az elemberi- etlenedettnek tartott világváros­ban ) tud az átlagnéző szerint ha­gyományos, netán szépirodalmi műveket emberi módon rendezni és előadni. Kár, hogy a sokáig jó hírű ka­posvári színház ennyire egysíkúvá vált. A rádióban ma reggel hallott Petrovics Emil, híres zeneszer­zőnkkel készült riportban elhang­zott szavaival zárom levelem: „az igazi művész nem önmagának, a barátainak, az ismerősöknek, ne­tán a kritikusoknak alkot, hanem a közönségnek”. Tisztelettel: Apáti Bamabásné Kaposvár