Gyarmathy Zsigmond: A dzsentri főszolgabíró 1922–1938 II. - A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Levéltár Kiadványai II. Közlemények 5. (Nyíregyháza, 1990)

1936.

utat 35 perc -alatt tette meg. A fél II. osztályú gyorsvonati jegyre 1 pengőt kell ráfizetni. Május 16. Nyári ruhát rendeltem Teniglinél 95 pengőért. A nagy szárazság után megeredt az eső. Május 21. Három napja zuhog. Bridgezsúr volt nálam kedden, Murányiak,Ko­rányiak, Szesztayék és Gaizlerék voltak itt 1/2 6-9 óráig. Tegnap Tisza­társulati közgyűlés volt, 3 évre újra megválasztottak választmányi tagnak. Este Virányiéknál bridgeztem Sarvaynéval és Thuránszkynéval, aki a leg­jobb kártyás széles e hazában. Ma Énekes János prépostkanonokot búcsúztat­juk. Május 26. Tejszövetkezeti közgyűlésen voltam. Május 28. Gyümölcstermelő egyesület igazgatósági ülésén elnököltem. 61 1/2 kg. súlyú vagyok. Június 1. A pünkösdi ünnepeket Kemecsén töltöttem. Június 3. Az este 8,10-kor induló sínautóval Budapestre utaztam. Az út 3 1/2 óráig tartott. Az Excellsior penzióban napi 6 pengőért jó szobát, reggelit - kávé, vaj, dzsem - és háromfogásos ebédet kaptam a Petőfi Sándor út 9. sz. alatt, a IV. emeleten. Liften jártam. Június 14. 11 napot töltöttem Pesten, ma délután 4-kor érkeztem haza az Ár­pád sínautőval 3 óra 20 perc alatt. Mindennap Zoltánoknál* vacsoráztam. Na­gyon kedvesen töltöttem az időt. Kétszer voltam Ilonkáéknál* Budán, a Lovas út 10. sz. alatt ebéden, jó 3 szobás lakásuk van, a Bástyasétányra néz a ház földszintes eleje. A másik oldalon 4 emeletes az épület. Nem messze tőlük volt földcsuszamlás. Június 5-én pénteken Ilonkával Milviusékat látogattuk meg, másnap este 6-11 óráig Czibur Andoroknál* bridgeestén voltam kint a Pa­saréti útnál a Szilfa utcai száp villájukban. Ott volt Jáni tábornok a fele­ségével, Elek Emil a feleségével, Barna Szögyényi Berti a fiával és mások. Kellemesen telt az idő, autóbuszon mentem ki és autón jöttem iiaza Elekékkel. Vasárnap az Országos Kaszinóban félévi tagdíjba 30 pengit fizettem. Este a Fórum moziban a Metropolitan filmet néztem meg 2,20 pengő belépti díj mellett. Hétfőn az Andrássy út 8. sz. alatt lévő gyümölcstermelők országos egyesületé­be néztem fel, este Lilával* és Ilonkával* a Magyar Színházban s Néma leven­tét - Bajor Gizivel - néztük meg. 6 pengőbe keri'lt taxival. Kedden délelőtt Sinkovicséknál voltam, délután Majzik Viktort* kerestem fel, nagyon szívesen látott. Szerdán az Andrássy úti színházban a Méltóságos asszonyt néztem meg, másnap a Harangvirágot a Nemzetiben. Kétszer ebédeltem az Országos Kaszinő-