Gyarmathy Zsigmond: A dzsentri főszolgabíró 1922–1938 I. - A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Levéltár Kiadványai II. Közlemények 5. (Nyíregyháza, 1990)

1925.

Persze a bolsevista elemek ás királypuccs őrültjei ujjonganak. Jármy Menyus* kormányfőtanácsos lett, illetve gazdasági főtanácsos. Június ó. Szombat. Délben beutaztam Nyíregyházira és ott Ilonánál át­csomagoltam a hajékofferébe, nagyszerűen elfért benne 4 öltöny ruhám és 4-5 pár cipőm s a fehérnemű. Este meglátogattam Mikecz Pistát""", ne­ki is kedve lett volna eljönni. Június 7. A reggeli gyorsvonattal utaztam Pestre, ott három órát vár­tam, s este 8-kor érkeztem meg Balatonfüredre. Délután egyedül utaztam egy I. oszt. ..szakaszban. 13 évvel ezelőtt jártam Balatonfüreden, de ma­ga a 3alaton, s mellette az egy órai útjújra nagy gyönyörűséget okozott. Sok- sok száp villa épült, különösen Almádiban, a rég nem látott dombos, erdős vidék, a vörösmázgás perszakadékok és a löszszerű agyagképzecásek újra kellemesen leptek meg. Az állomástól kétlovas bérkocsi vitt be 43 szer koronáért és a Grand Hotel régi részében egy utcára néző jc szobát ás előszobát kaptam 3z első emeleten napi 44 303 K-ért. Lajos*és Ilonka az étteremben örömmel kerestek fel, s sz estet kedélyesen töltöttük. A vonaton Pestig 144 033, onnan 43 OOfl K-t fizettem. A feladott csomag, amely 32 kg-ot nyomott,44 000 K-ba került. Junius 3. \ szánsavas fürdőket isa kezdtem meg. Nagyon kellemes, da utána egy órát kell pihenni. A fürdő 40 0C0 K., a lepedő S 0CC, 3 borravaló átlag G 000 K. Az igazgató főorvosnak egy vizitárt 103 CCG K-t fizettem. Az émyomásom rendes. Tegnap, midőn megérkeztem egy hidroplán is repült a vonattal párhuzamosan, s Füreden szállt le a Balatonra. Csak egy napig maradt. Valtunk Lajosokkal ás Osváth Paine Vezsenyi Margittal motoros csó­nakén Tihanyban. Lajossal megnéztük a hegyet, az apátságot és azt a kát szobát, ahol Károly internálva volt. Szép holdvilágos esta gyönyörköd­tünk a Balatonban. Június 10. Megismerkedtem rokonunkkal, Bárczay Idával, üzv. Szabó Nándorná Makay Ilonával, Seress Sarna debreceni táblabíróval. Vele és a feleségével ebédeltem pár napig a Szántó éttermében, ahol naponta 20 000 K-ért kapok panziót. A koszt jó, raggelire és ozsonnára kávét kapok vajjal. Ebédre levest, sül'tat és tortát, vacsorára sültet és tésztát vagy tojásételt. Lajos tegnap elutazott. Az estét az Erzsábat Szanatórium elegáns győgysza­lonjában töltöttük. 3tt találkoztam Sárospataky Józsefnával ás Török Jó­zsef győri kir. ügyésszel. Mindenütt kifogástalan villanyvilágítás van, az újabb szobák parkattirozva vannak.