Kegyes tanítórendi katolikus gimnázium, Nagykanizsa, 1935

28 Erzsébet templomtól, melyet most az áll. rgimn. használ, az olasz( renesjíánlsz stílusban épült Koháry István áll. reáigimnáziumo;, az uj Görög izlésü Orczy» kastélyt nagy parkjával s több régi, főleg bárok stilü kaput és magánép^üietet. 25-én reggel gyalogszerrel, csak a legszükségesebb máthájval, kirándul-: lást tettünk a Máitráb'-i. A Gyöngyös—parádi országúton haladtunk. Mikor, a város határát elhagytuk, gyönyörű panoráma tárult fel előttünk. Egy nagy völgykatlanba jutottunk, melyet a Mátra nyugati, északi és keleti nyúlványai koszorúként öveznek. Egy órai gyaloglás után megérkeztünk Mátrafüredre. Rövid pihenőt tartottunk, mely alatt a fogadalmi kápolna megtekintése, letvl liapok irása, emlékboíok és érmék vásárlása, kulacsok megtöltése volt a tennivaló. Mátrafürednél az országúiból egy gyalogút ágazik el jobbra az erdőbei. Itt kezdődik a Szökj' István u| ; azt követtük. Fák és csörgedező patakácskák között vezet ez az (egyenletes, kellemes és hűvös ut tíz percen át a Máiriáds­káig, mely búcsújáró hely. A hegy oldalába vágott, vasrátítísai elzárt bar­langban Mária-szobor, oltár, kegyszerek, előtte nagy térség lócákkat. A bar­lang felett nagy kőkereszt, az előtér alalV kis viz-sés. Fényképezés után további 35 perces gyaloglás. Utunk ezután is a gyö, nyörü Kallók-völgyének legszebb szakaszán, a Széky István a tan vi ;sz(. Az utols ókanyárban feltűnik a Gyökeres-forrás mellett álló óvóház teteje. Tudta mindenki, hogy célhoz ért a kiís társaság. A forrás előtt elterülő térségen Lerlaktük holminkat és kifujtuk magunka'. Észre sem vettük, hogy 530 méter, magasságba 'jutottunk. A 'megállások, jényképezésék stb. miatt az idő- már bizony jól előrehaladt. Dél felé járt. A magunkkai hozott hideg ételejktbőll jól| megebédeltünk s a fprrás kitűnő vizéből még jobbakat ittunk rái. Ebéd után a kényelmesebbek napos helyre húzódtak és ott leheveredtek. A többiek fény­képezéssel, málnakereséssel, valamint a közeiben levő völgyek bebarangolá­sával töltötték az időt. 1 Négy ór,a tájban ugyanazon az uío.i elindultunk hazafelé. Máirafüreden tui mégis letértünk arról, s a Pipis-hegyen á; kelve,, a Sárhegy tövében év­százados fák alatt lévő hires flarkasmályi hosszú pincesort kerestük fel. Ott elfogyasztottuk utolsó ételmaradványainkat, s elindultunk 1 végleg hazafelé. Már este volt, mikor hazaértünk. Fáradsággal párosult fájdalotó kínzott ben. nünket. Utitervünk szerint ugyanis másnap reggel tovább kellett mennünk. Fájt a válás jóságos házigazdánktól és kedves családjától, kiknek soha meg nem hálálható, szavakkal ki nem fejezhető szeretetét és nagylelkűségét min­denkor féltő gonddá! fogjuk őrizni szivünk, lelkünk mélyén. < 26-án reggel 6-kor a Mátra-Vasutlal Má[rafüred,' r!e utaztunk 1, s utunkat egyenesen a 482 méter magasságban evő Rákóczi forráshoz vettük. Miután vizét megkóstoltuk, megtettük utolsó előkészületeinket a nagy útra. Turista uton, fárasztó kapaszkodókon, néhol erős napsütésben jutottunk el a Szana­tóriumig. Ott csak egy pillanatra álltunk meg, hogy aztán a, közeli Mátrahá­zán derekasan megérdemelt tízórainkat elfogyaszthassuk. Nem hosszú pihenő után nekiindultunk és szerencsésen meg js ér.kéziünk vágyaink' legközelebbi áilllomláisáría, ia Kékestetőre. Csodával ha!áros, egyszerrle senki séta' volt fá­radt. A pillanatok alatt ledobált há'izsál-okb6 'előkerültek a fényképezőgépnek, s a mesés szépségű Kékes-szállót, valamint annak tenniszpályáil és stran'dját, mint rajzó méhek, u.gy ellepték a fiuk.Fényképeztek, mig a gépben tartott. Ennek befejeztével összegyűltek a Kékesiéi ön, hol ebédre szalonnát sütöttünk nyárson. A Kékes-szálló terraszán pedig megittunk rá főleg árban felejthe­tetlen pohár sört. Öt órát pihentünk a Kékestetőn. Közben felmentünk a 20 m. mlaígajs Vass József kilátótoronyba A levegő elég párás volt, ,igy csak a Kara'nes és Salgó hegycsoportjai, Anjárskő, s a Bükk lapos teteje volt kive­hető.