Városi katholikus főgymnasium, Kiskunfélegyháza, 1906

téneti szép múltú és kies fekvésű városba növendékeink május 25-én érkeztek, hol a vasúti állomáson a fogadó- bizottság várta érkező tornászainkat s a hatóság nevében a város főjegyzője üdvözölte ékes szavakkal az érkezőket. Ezután ifjaink dr. Madarász Flóris cziszt. rendű főgymn. tanár és Csepregi Gyula állami elemi iskolai igazgató vezetése mellett szállásukra tértek a belvárosi állami elemi iskola helyiségeibe. Ebéd és rövid pihenő után még az nap délután füleslabda csapatunk mérkőzött a főversenydijat nyert kolozsvári ev. ref. főgymnasium füleslabda csapatá­val, mely igen erős mérkőzés alatt csapatunk játékosai nagy ügyességet, fegyelmet és erőt tanúsítottak. A mérkő­zés után ifjúságunk dr. Madarász Flóris és Csepregi Gyula szives kalauzolása mellett megtekintette a várost s azután felvonult a várba, hogy innét gyönyörködjék a város és vidék szépségében. A szőlőhegyek s erdős hegylánczoktól koszoruzott város és vidéke elragadó látványt nyújtott. Előttünk feküdt a ragyogó történelmű város az Eger folyó­val, északról emelkedett a Bükk hatalmas lánczolata, nyu­gatról a Mátra kékellett s az egri hősök vérétől megszen­telt volt a föld, amelyen állottunk. A szent ihletés e ma­gasztos perezei örökké feledhetetlenek lesznek előttünk. Ezután megtekintettük a tépett bástyáju és tátongó lőrésü várat. Bejártuk a Dobó-, Sándor-, Bebek- s Bolyki-bástyá­kat, a várpiaczot, a fellegvárat, a Szép-bástyát. Megtekin­tettük a Sötét-kapu alatt Dobó István síremléket, a mögötte emelkedő turul madaras nagy terméskőből faragott hatal­mas szarkofágot, melyet a hálás utókor emelt a honfoglaló ősök tetemeinek. Végig jártuk a várban elhelyezett kálvá­riát s a stácziók között emelkedő szent István szobrát, mely az általa alapított s idővel átalakult templom egyik megmaradt gótstilü pillér-oszlopa felett áll. így körüljárva az egész várat, sokáig gyönyörködtünk a felséges kilátás­ban, mely az alatta zajló városra és szép határára nyílott s a ragyogó múlttól megihletett lelkeinket az egri vitézek szent árnyai lengték körül. Másnap reggel 7 órakor 1379 tornásztársunkkal részt vettünk az olasz stilü. a művészet remekeivel gazdagon