Városi katholikus főgymnasium, Kiskunfélegyháza, 1903

— el­indultunk a hajóállomásra, hogy utunkat tovább folytassuk. És én nem tudom a Balaton fennségességének látása fölött érzett meghatottság, vagy a vendégszerető keszthelyiektől való elválás fájdalma volt az, mi könnyeket gyűjtött sze­meinkbe, de tény az, hogy midőn a ..Hymnus“ végső accordjainak elhangzása után búcsút véve a kedves keszt­helyiektől, a hajóra szállottunk, mindnyájunk szeme köny- nyel volt tele. Egy pár perez s a „Ilelka“ méltóságteljesen elindul a hajóhidtól, nagy hullámokat verve a Balaton tük­rén. A fedélzetre érve, kendőinket lobogtatva vettünk utol­jára búcsút a kedves keszthelyiektől, kiknek igazi vendég­szeretetükért és előzékenységükért ez utón is kifejezzük hálás köszönetünket. Amint elmaradt a hajóhíd s mi a fedélzeten elren­dezkedve szemléltük a tájat, igazán valóságos panorama tárult szemeink elé; előttünk a Balaton éjszakra végtelen­nek látszó tükre, a nyugati partszegély vadregényes vidé keivel, a nyaralótelepek villái, a távolban felbukkanó hajók, a sirályok sivitozó serege és Isten tudja mennyi uj, meg uj jelenség vonul el szemeink előtt; majd egymásután tűnik elé Badacsony, Czobáncz, Somló, Szigliget, Tátika, Tihany az ő kettős tornyával és hires visszhangjával. Este lett, mire hajónk Balaton-Füredre érkezett s szállásainkra menve, hamarosan lepihentünk. Másnap reggel átrándultunk Tihanyba, hogy megnéz­zük a templomot, hol I. Endre magyar király pihen és a hires „Echo“-t. Nem sok időnk lévén itt tölteni való, rövi­desen Füredre tértünk vissza s megtekintve nevezetessé­geit, déli 12 órakor már útban voltunk Almádi felé, hova hajónk d. u. 1 órára érkezett meg. A hajóállomáson várt bennünket Czeglédy István volt félegyházi tanártársunk, kinek kalauzolása mellett megnéztük a fürdőtelepet ; majd megfürödvén, gyalogszerrel indultunk egy kies völgyön át d. u. 6 óra tájt Veszprém felé. Útközben Szentkirálysza­badján megtekintettük a régi templomot s itt egy kissé pihenve, tovább folytattuk utunk Veszprém felé, hova este 8 órára érkeztünk. Minthogy este volt már, meg el is vol-