Evangélikus kerületi liceum, Késmárk, 1913

78 száguldott a szőllővel befuttatott s eperfákkal tagozott földek között. A hegyek oldalában egv-egy város vagy pusztuló rom megismétlődő képei emlékez­tettek csupán, hogy nagy idők földjén járunk. Este lett, mikor Ancon ába értünk. Az állomáson ott várt az ev. lelkész nejével, néhány hölgy és férfi kíséretében. A kedves fogadtatás amily jól esett, ép annyira meg is lepett; erre igazán nem mertünk volna gondolni. A messzefekvő városba bekocsikáztunk 1 hol kitűnő vacsora várt ránk,* 2 majd egy amerikai rendszerű kávébuffetben feketével vendégeltek meg rendkívül figyelmes házigazdáink, s kettős sorban, magyar dal ütemeire vonultunk ki a kikötőbe, hol kísérőink egyenes kívánságára a Pannónia fedélzetéről Himnuszunkkal búcsúztunk el. A meleg fogadtatást a legked­vesebb emlékeink közé soroztuk. Azonban alig távolodtunk el a parttól, hajónk horgonya valahová be­akadt, sem előre, sem hátra nem tudtunk mozdulni. A vészjelre segítség érkezett s örültünk, mikor kellemetlen helyzetünkből kiszabadultunk. Az éjszakai út nagyszerű volt. A csillagos ég s a szinte mozdulatlanul csendes tenger páratlan élvezetet nyújtott. Ez a tengeri utazás annyira felüdített minket, mintha a 3910 km.-nyi útból csak néhány km.-t tettünk volna meg. A vámvizsgálatot szerencsésen kikerülve, mosakodtunk, reggeliztünk2 s aztán Fiúmét tekintettük rneg. Ez már csak olyan pihenő sétálás volt, de azért megnéztük a Tersattot, a kormányzói palotát, a kivándor­lók házát, az aquáriumot, a kikötőt s a mólókat. Ebéd után Abbáziába hajóztunk,3 * hol a szép, exotikus növényzet még egyszer emlékünkbe idézte Itália narancs- és ciprusligeteit. Jól megismertük ezt a híres fürdőhelyet, hol csónakkirándulást is rendeztünk, le is fényképez- tettük magunkat s a hol késmárki kedves ismerőseinkkel is találkoztunk. Erős sirokkó mellett hajóztunk vissza Fiúméba, s megvacsorálva, hat órakor már gyorsvonaton élveztük a magyar vasutak pazar kényelmét. Pihenten és a hazai levegőtől felfrissültén szálltunk ki Budapesten s reggeli után Erzsébet-körúton s Andrássy-úton át a ligetbe sétáltunk. A fiúk nagyrésze most látta először székesfővárosunkat, s bár a messze idegenben sok szépet láttunk, láthatólag meglepte őket annak szépsége. Hát bizony büszkék is lehetünk rá! A millenniumi emlék, Vajda Hunyad vára, a jaki tem­plom, Anonymus szobra, a Feszty-kö rkép s az Állatkert sze­repelt programmunkon; ebéd után5 vonatunk már a Magas Tátra alá, édes otthonunkba, kedveseink körébe röpített. ') Egy kocsi 4—4 L. 2) Ristorante Falcone kétfogásos vacsora kenyérrel, borral 2 L. s) Magyar vendéglő Ríva Szapáry, napi kitűnő ellátás 3 K. fi Utazás 1-20 K (oda-vissza). 5) A Rákóczi-úti Adria-buffetben jól ebédeltünk T20 K-ért. Saláta 20 f.