Kelet Magyarország, 2008. május (65. évfolyam, 102-126. szám)

2008-05-02 / 102. szám

2008. május 2., péntek KELET HÁTTÉR /3 RÖVIDEN • Almavirágünnep lesz május 3-án Csengerben. A Petőfi ÁMK parkjában 11 órától tartják az 1. Almavirág Néptánc Ta­lálkozót, 18 órától a Szamos Szépe ver­senyt, majd Roy és Ádám lép színpadra. NÉZŐPONT Vízöntő vízfüggő Száraz Ancsa szancsa@inform.hu A Tisza partján nőttem fel, a víz­imádatom így egyidős velem. Gyerekként rajongtam a strandért: a zsivajért, a saj­tos-tejfölös lángosért, a megunhatatlan csobbanásokért, az érzésért, hogy azt csinálok, amit csak akarok. Strandra járni nekem annyit jelentett, mint másoknak a tengerparton múlatni az időt. Egyszer, amikor egyik barátnőm sem ért rá, a húgomat rángattam magammal, és hiába gyűltek a viharfelhők az égen, mi bizony elindultunk. Mire kisvonattal beértünk, úgy zuhogott az eső, hogy leszállni is alig tudtunk, visszafelé pedig csak három óra múlva indult vonat... Esőisten siratta a Földet, mi pedig az elmaradt strandolást. Később visszatértem a kezdetekhez: ha vízre vágytam, a folyók és a tavak von­zottak, a Tisza mindenek előtt. Az illata, a partja, s persze a feledhetetlen túrák, a vadregényes, eldugott helyek. Később volt szerencsém látni a tengert, kipróbálni sós hullámait, alábukni kristálytiszta vizében. Vízöntőként ma is vízfüggő vagyok: nekem ez az elem kell ahhoz, hogy kerek egésszé álljon össze a világ. A gyerekzsivajról pedig, amíg élek, a strand jut az eszembe: az egyetemi vizs­gákra igyekezve mindig a fürdő mellett szálltunk le a villamosról, s irigyeltük azokat, akik a kerítésen belül lehettek. A strand így vált számomra a korlátlan szabadság szimbólumává, ezért jelenti ezt ma is.­t Itt olvashatják el a szancsa blogot. MEGKÉRDEZTÜK OLVASÓINKAT Ön várja már a strandszezont? Linzenbofd Csaba, Nyírbátor Biztos vagyok benne, hogy sok szép él­ményt tartogat családom számára az idei nyár, hiszen négyéves kislányomat elő­ször visszük fürdőzni. Gaál Tiborné, Nyírbátor Természetesen! A reumás térdemnek jót tesz a fürdőzés. Az unokáim is ve­lem tartanak majd, hogy kikapcsolód­janak és ússzanak egy jót. Karóczkai Anna, Nyírbátor Várom már az igazi jó időt. Tavaly is so­kat strandoltunk, idén sem lesz ez más­képp. Konkrét terveim nincsenek, a nyírbátori strandra biztosan elmegyünk. Fülep Zsolt, Nyírbátor Szerintem nincs olyan fiatal, aki ne akarna egy jót csobbanni! Én a szüleim­mel szoktam strandolni. A testvérem nálam is jobban szereti ezt a mókát. Rácz Istvánná, Nyírbátor Csak hétvégeken tudunk strandolni. Tel­jes kikapcsolódás ez az egész család­nak, többnyire Nyírbátorban, ritkán Nyíregyházán vagy Fehérgyarmaton. video.szon.hu Olvasóink véleményét videón is megtekintheti. VILLÁM VOKS Ön szerint szükség van a közlekedési bírságok emelésére? Szavazók száma: 114, 2008. 05. 01. 18 óra Igen 50,88% I Nem 49.12% Következő kérdésünk: Ön szeret strandra járni? Szavazzon! Aktuális kérdéseinkre Ön is leadhatja szavazatát. Májusban indul a strandszezon ■ A megyénkben mű­ködő strandok felké­szültek a szezonra, már csak a jó idő hiányzik! A nyitásra végeznek a takarítással, s a felújításokkal a nyíregyházi strandon (Fotó: Balázs Attila) Nyíregyháza (KM) - A parkfürdő egész évben várja a látogatóit, a nyári üzemmódra csak májusban térünk át, 24-én teljes szolgáltatási rendszerrel indulunk - mondta lapunknak Belus Tamás, a Sóstó-Gyógy­fürdők Zrt. vezérigazgatója. - Hamarosan lebontjuk a sátrat, feltöltjük a medencéket, s vár­juk látogatóinkat. A jegyárak sajnos emelkedtek, 1200 forint a felnőttbelépő, a gyerekjegy 1000 forint. A park- és tófürdő között átjárhatóságot biztosí­tunk a vendégeknek, így egy 100 forintos karszalag megvál­tásával némi séta, s mindkét létesítmény szolgáltatásainak megismerése belefér a prog­!> .............................................. Ha a tervek valóra válnak, s Nyíregyháza Jp ^ üdülőhely lehet, \ szükség lesz a . fürdőinkre. ÁgH /1| Belus Tamás ™ MM .............................ff ramba, egy jegy áráért. A kez­detre a takarítást elvégeztük, jövő évre tervezünk egy na­gyobb fejlesztést. A mostani kapacitás a jelenlegi fürdőláto­gatók számát tekintve nagy, de ha a tervek valóra válnak, s Nyíregyháza üdülőhely lehet, szükség lesz a fürdőinkre. Er­re a szezonra is érdekes prog­ramokkal készülünk, lesz fiesz- ta, strandfocidöntő, erős embe­rek versenye is - mondta. Tiszavasváriban a strandot a Tiva-Szolg Kft. üzemelteti. Mint Pogácsás Ágnes ügyveze­tő lapunknak elmondta, az ön- kormányzat a május 8-i képvi­selő-testületi ülésen dönt a strand nyitásának időpontjá­ról, illetve az árakról. A kft. előterjesztésében az szerepel, hogy május 17-től a termálvi­zes medence üzemelne, a hi­deg vizes úszómedence és a két gyermekmedence pedig május 31-től várná a kicsiket és a na­gyokat. A kft. a tavalyi árak­hoz képest 10-11 százalékkal növelné az árakat, a végső szót szintén az önkormányzat mondja ki a jövő héten. Az elő­terjesztésben javaslatként az szerepel, hogy a felnőttbelépő napi 600 forint, a gyermek- és nyugdíjasbelépő 500 forint, 16 órától pedig kedvezményes áron 400 forintért mehetnek a strandra az érdeklődők. A felújított kisvárdai strand üzemeltetésénél továbbra is a legtöbb problémát a medencék burkolatának meghibásodása jelenti, mint ahogyan eddig is ez volt a gond - mondta Laka­tos László, az Idegenforgalmi és Szabadidő Centrum Kht. ügyvezető igazgatója, hozzáté­ve: a szükséges javítást a ki­vitelező folyamatosan garan­ciában végzi.- Bízunk a jó időjárásban, terveink szerint május köze­pén nyitunk. Újdonsággal ugyan nem tudunk szolgálni, de vendégeink minőségi kiszol­gálására törekszünk, hiszen meggyőződésünk: ha maximá­lis kényelmet élveznek itt, el­viszik jó hírünket határainkon túlra is. Az idei évtől a kép­viselő-testület döntése értel­mében - mivel a korábbi üze­meltető szerződése lejárt - a Tömöttvár 2007. Közhasznú Nonprofit Kft. üzemelteti a fe­hérgyarmati strandfürdőt. Mint Tardi István, a társaság ügyvezetője tájékoztatott, má­jus 11-én egész nap térítés- mentesen vehetik igénybe a látogatók a gyógymedencét, majd május 30-31-én motoros­találkozót rendeznek a strand területén. Hivatalosan június 1-jén nyit a strandfürdő. Strandbelépők árai Szabolcs megyében- -1< Felnőtt Gyermek és nyugdíjas 600-1200 forint 500-1000 forint Grafika: Kelet-Magyarország kmfippek.szon.hu • Bővebben. A témával kapcsolatos továb bi információk letölthetők. (PDF, 42 kB) Nem nyitnak ki A tavaly átadott máté­szalkai gyógyfürdő szabad­téri strandja nem nyit ki az idén - tájékoztatott a pol­gármesteri hivatal munka­társa, Jeney Ferenc. A re­konstrukcióra pályázatot adott be az önkormányzat, s kedvező elbírálás esetén - akár már ebben az évben ­megkezdődhetnek a munká­latok. Baktalórántházán sem nyit ki idén a strand. Tavaly egy medence műkö­dött, mert a másikat a víz­forgató berendezés hiánya miatt nem lehetett üzemel­tetni. így azonban kevesen keresték fel a strandot, s ezért döntött úgy az önkor­mányzat, hogy az idén zár­va marad a létesítmény. Itthon töltjük a hét végét ■ A négynapos szünet ellenére nincs nagy mozgolódás az utazási irodákban. Nyíregyháza (KM) - Az or­szágos hírekben a hosszú hét­végék előtt többnyire arról hal­lani, minden hely és szoba fog­lalt, a wellness hotelek zsúfo­lásig megteltek - megkérdez­tük, nálunk mi a helyzet. Szabó Ildikótól, a megye­székhely egyik utazási irodájá­nak munkatársától megtudtuk, nem keresték őket, szerinte a turisták spontán döntenek a következő napok programjáról. Húsvétkor nagyobb volt a ke­reslet, most nem foglaltak az emberek. Ezt erősítette meg Buss Vil­mos is, aki elmondta, csütörtö­kön útnak indítanak egy csehországi körutat, ezen kívül csend volt, inkább a nyári idő­pontokra keresnek programot a megyében s a városban élők. Tuncsik Andreától, egy nyír­egyházi iroda vezetőjétől meg­tudtuk: náluk sem voltak túl aktívak a turisták, inkább a nyárra koncentrálnak.- Talán a borongós időjárás okozza a kereslet visszaesését, hiszen az utazási kedvet nagy­ban befolyásolja a napfény. Emellett pedig egyre önállób­bak az emberek, sokan egyé­nileg szervezik meg kirándu­lásaikat. Izgatottan készítet­ték anyák napjára aján­dékaikat a gyerekek a Kölyökvárban. (Fotó: Sipeki Péter) ! További fotók: www.szon.hu SUZUKI Vagép NYÍREGYHÁZA Lujza u. 9. (42) 500-919 H-P: 8-17; SZ-V: 9-13 www.vagep.hu Szenzációs kedvezmények, +1 év Vagép garancia Az ajárifat április illetve az akciós késztet erejéig érvényes. Részietek s nráfkakereskeüi MINDENNAP NYITVA HIRDETÉS