Szent Benedek-rendi katolikus gimnázium, Győr, 1930

33 tás rejtelmeit. A déli órák melege ellen újra a fürdő volt a fiuk menedéke. Délután autobuszon Visegrádra mentek, megtekintették Salamon-tornyát, majd a várrom tetejéről élvezték a remekszép kilátást. Harmadnap, május 30-án reggeli 4 órakor indult a fiúkkal a hajó Esztergomból Budapestre, ahová kellemesen töltött hajókázás után 8 órakor érkeztek. Szent István jobbját, a királyi palota pazar termeit, a Mátyás-templomot és a Halász­bástyát elragadtatással csodálták meg, majd az Országház pincéjében elköl­tött jóízű ebéd után az Országház labirintusát járták be szakszerű kalauzo­lás mellett. A délutáni és esti órák az állatkertben és Angol-parkban teltek el folyton fokozódó vidámsággal, úgyhogy este fél 10 órakor fáradt, de daloskedvü ifjúsággal gördült ki a vonat a keleti pályaudvar csarnokából és vitte a fiúkat álombaringatóan a győri otthon felé. Szigeti Ábel. A VI. osztály 1931. május hó 28-án Schmuck Paskál osztályfőnök és dr. Kemény Kolumbán tanár vezetésével a magyar Sionba, Esztergomba rándult ki. Utunk először a bazilikába vezetett. Elragadtatással bámultuk a közel 50 évig épülő hatalmas székesegyházat. Óriási méretei, díszítései, belső berendezése : a főoltár, kupola, orgona, domborművei maradandó emléket hagyott bennünk. Megtekintettük a Bakács-kápolnát, Szent István vértanú kápolnáját, a sekrestyét, kincstárt, Szent István király születéshelyét (jelenleg kápolnát) Különösen a kincstár lepett meg bennünket gazdag és értékes anyagával (Hollós Mátyás kálváriája, koronázási ereklyék, Simor műkincsei, stb.). Sokáig néztünk a régi vár bástyáiról a városra, a sok szép templomra, a prímási palotára s a város egyéb nevezetes épületeire. Fölmentünk a toronyba is, ahonnan pompás kilátás nyílt az egész vidékre s az elszakított magyar területekre ... A kriptákat néztük meg végre, ahol egyházfejedel­meink nyugosznak. — Délután 1 órakor fogyasztottuk el ebédünket ; majd '/23-kor ugyanott az esztergomi gimnázium VI. osztályával rendezett barát­ságos mérkőzést footballcsapatunk, amely győztesen került ki a küzdelemből. Utána a Szent István-fürdő melegvizét próbáltuk ki a rekkenő hőségtől eltikkadt testünk felüdítésére. — Este ]/2l0-kor értünk haza, friss, jó han­gulatban. — E helyen is köszönetet mondunk dr. Mattyasovszky Kasszián igazgató úrnak, aki az esztergomi gimnázium sportpályáját rendelkezésünkre bocsátotta. Schmuck Paskál. A VII. osztály május hó 21-én dr. Pammer Odilo és Nemesik Valter tanárok vezetése mellett Magyaróvárra rándult ki. Megnézték a gazdasági akadémiát, a mintagazdaságot, az akadémia internátusát, a Kühne-gépgyárat. Az akadémia tudós professzorai és assistensei a legnagyobb előzékenységgel fogadták az ifjúságot, szakszerű, nívós magyarázatukkal mutatták be, hogyan dolgoznak csonka hazánk gazdasági talpraállításán, hírnevének emelésén. Hű­séges kísérőnknek, dr. Szalai Albert bencés tanárnak, aki Magyaróváron a gazdasági akadémiát végzi, sokat köszönhetnek, hogy kirándulásukról gazdag tapasztalatokkal térhettek haza. Pammer Odilo dr. 3