Szent Benedek-rendi katolikus gimnázium, Győr, 1928

92 A III. A) és V. osztály kirándulása. Jól sikerült tanulmányi kirándulást rendezett a III. A) és V. osztály Tatabányára. A vezérigazgatóság szíves engedélyével és Véssey Antal bányafelügyelő úr fáradatlan kalauzolásával megtekintették Csonkamagyarország legnagyobb üzemének érdekességeit : a hatalmas turbinákat, kazánokat ; a rézöntést, vasmetszést, kalapácsolást stb. Rendkívül tanulságos volt a bányász mentőiskola mérnökvezetőjének előadása, a mentőkészülékek bemutatása. Megtekintették a miniatür-tárnát, a márga­robbantást, a tükörsima fotballpályát s a bányatelep szebbnél-szebb középü­leteit. Megfürödve közben a nagyszerű úszómedencékben, a legjobb hangu­latban tértek haza a fiúk. A III. B) osztály kirándulásai. Június 12.-én virradóra a homály palástja alatt gyülekezett az álmos arcú, de csillogó szemű ifjúság. Megyünk a Balatonra! A döcögő vicinális útja sok kellemes emléket idézett fel . . . Pannonhalma ! . . . Tavaly itt voltunk . . . Cuha völgye . . . ezen is végig masíroztunk már . . . Közben Veszprémbe értünk. Megtekintette az ifjúság az ősi katedrálist és gyönyörködött a püspökvár loggiájáról a gidres­gödrösnek csúfolt város vonzó romantikájában . . . Látszott a minarett, a szent Margit-kolostor romja, a török temető stb. Külön élmény volt az ezeréves Gizella-kápolna ősrégi freskó díszítése. — Veszprémből fél egy felé érkeztünk Balatonfüredre . . . Ebéd után megnéztük a gyógyfürdő minden nevezetességét és merítettünk a savanyúvíz-forrásból. Ezután jött a fiúk legkedvesebb szórakozása, fürdés a Balatonban. Ot óra felé áthajóztunk Tihanyba. Először a festői fekvésű kolostort tekintettük meg. A király­szoba és a templom gyönyörű régiségei nagyon meghatották a fiúkat. Ezután ismét fürdés következett. Vacsora után a Sport-szálló parkjában tábortűz mellett daloltak a fiúk. A szálló minden villanylámpáját eloltották, a Balaton hullámai neki-neki csaptak a partnak . . . Olyan volt ez az este, mint a leg­gyönyörűbb élő líra. Reggel korán ébredtek a fiúk. Mosdás helyett fürdés a Balatonban, reggeli után ismét. 8 órakor szentmise volt az apátsági tem­plomban, utána az Echo-val szórakoztak, vitatkoztak a fiúk, majd megnéztük az ország egyik büszkeségét, a biologiai intézetet. Aztán áthajóztunk a fél­sziget megkerülésével a somogyi partra, Balatonföldvárra. Itt megint meg­fürödtek a fiúk. Visszafelé nagy érdeklődéssel nézegették a hajó gépszerke­zetét. Vidám tihanyi ebéd után a Ballag már a vén diák örökszép melódiájával búcsúzott a pecsenyeszinre pirult arcú gyermeksereg Tihanytól. Balaton­füredre hajókáztunk, ahol a kulacsok, üvegek és thermoszok ismét megteltek az üdítő füredi vízzel. Bottal sem lehetett volna elverni az ablaktól a fiúkat, míg a Balaton látszott. Gyönyörű volt a cuhavölgyi naplemente. Félkilenckor robogott be a vonat . . . „Jó estét kivánok, megjöttek a győri bencés diákok", énekelték teli tüdővel a fiúk. Az intézet tanári karából résztvettek a kiránduláson dr. Magasi Artúr osztályfőnök, dr. Faludi Marcellin, a hittan tanára, továbbá Szigeti Paulin és Pápai Nárcisz gyakorló tanárok.