Szent Margit katolikus leánygimnázium, Esztergom, 1932

18 Az óraközi szüneteket a Kis-Duna partján, az intézet előtt futó széles útszalagon tölthetik tanulóink. A könnyed, szerény fellépés és viselkedés formáinak elsajátítása, a magyar és néhány külföldi táncban való jártasság megszerzése végett november 3-tól december 12-ig tánctanfolyamot rendeztünk. Megtartására br. Podmaniczky Edit budapesti polgári iskolai tanárnőt kértük fel. A kurzuson 38 növendék vett részt. 10. Kirándulások. Szeptember 24-én Vaskapunál volt a 1. II. III. osztály három tanárral. A kirándulás célja az erdei fák felismerése és termés­gyűjtés volt. Március 29-én és április 8-án a II. oszt. természetrajzi tanulmányi kiránduláson volt a Duna partján és a szigeten. Összeállította a külön­féle rügyek gyűjteményét és szemlélte a rügyfakadást. A Máv. által szeptember 25-én Esztergomból indított filléres gyors­vonaton az I—II—III. osztályból 23 tanuló rándult ki Sopron megtekin­tésére két tanár vezetésével. A madarak és fák napját április 30-án Helemba szigettel szemben levő Kis-kút nevű kirándulóhelyen tartottuk meg, hol a növendékek tavaszi virágokat szedtek termésgyüjtőjük számára. Egésznapos kirándulásunk helye Péliföldszentkereszt, Esztergom és környékének gyakran látogatott búcsújáró helye volt. Május 24-én 8 óra 44 perckor szállt vonatra az I—II—III. osztály az igazgató és a tanárok kíséretében. Csakhamar Tátra érkeztünk, ahonnan Mogyorósbányán át két órai gyaloglás után jutottunk kirándulásunk végcéljához. Első utunk a templomba vezetett, hogy hálát adjunk és a jó Isten áldását kérjük a nap hátralevő részére is. A növendékek a két oldalról erdővel határolt szép gyepes tisztáson pihenték ki az uti fáradságot. Nemsokára azonban vidám kacagásuk és játékuk megmutatta, hogy a kétórai gyaloglásból csak a pacsirta énekének és a hullámzó búzatábláknak az emlékét hozták magukkal, a fáradságot legyőzte a gyermek-fáradhatatlanság. Ebéd után litánián vettünk részt, utána megtekintettük a kálváriát és búcsút mondtunk Pé'iföldszentkeresztnek. Gyönyörű erdei úton át jutottunk Nyergesújfalura, ahonnan 6 óra 45 perckor induló vonattal tértünk vissza Esztergomba.