Diakonia - Evangélikus Szemle, 1981

1981 / 2. szám - Aus dem Inhalt

Contents Zoltán Káldy: The Function of the Church in Society András Szennay: Roman Catholic Theology and Ecumenical Endeavours Today Pierre Emmanuel: Prayer (Poem translated by János Reisinger) Eduard Schweizer: Contemporary Theologians — Karl Barth ’Herald of the Great God’ Anna Bede: Song to the Star (Poem) Tibor Fabiny: The Significance of the Edict of Tolerance Kristóf Halász: Selection and Providence Lajos Szopori Nagy: Anna-Maija Rait- tila, the Poet Károly Hafenscher: The Modern Concept of Mission Miklós Komjáthy: Commemoration of Mátyás Gyóni St. Thomas of Aquino: Song About Christ’s Body (translated by Mihály Babits) István Jánosy: Imre Csanádi Károly Karner: In Remembrance of the 1681 Parliamentary Session at Sopron János Frigyes Selmeci: On Modern Church Architecture Éva Bozóky: In the Hands of God — Parts from Gábor Sztehlo’s Memoirs (Part II) N. A. Zabolotski: Dostoevsky from the Point of View of the Ecumencial Movement Tibor Fabiny Jr: Creation and Evolution Ida Péterffy: Epithalamium at the Wedding of an 18th Century Pastor Gábor Rudnai: In Vain (Poem) Anna-Maija Raittila: Why Should We Not Blossom? Márta Gyapay: Teaching Children Adult Christianity István H. Németh: “He cares for you” (short story) Cultural Review: Domokos Kosáry: Culture in 18th Century Hungary (Imre Wellmann) —’ Searchlight (Imre Veöreös) — Foreign Church Press: The Bible — Merchandise, Reading Material, Message (András Reuss) Inhaltsverzeichnis Zoltán Káldy: Die gesellschaftliche Funktion der Kirche András Szennay: Die Theologie der katholischen Kirche und die ökumenischen Bestrebungen unserer Tage Pierre Emmanuel: Das Gebet (Gedicht, Übersetzung von János Reisinger) Eduard Schweizer: Theologen unserer Zeit — Karl Barth, der Künder des großen Gottes Anna Bede: Lied an den Stern (Gedicht) Tibor Fabiny: Bewertung des Toleranzedikts Kristóf Halász: Selektion und Vorsehung Lajos Szopori Nagy: Die Dichterin Anna-Maija Raittila Károly Hafenscher: Die heutige Interpretation der Mission Miklós Komjáthy: „Anima naturaliter Christiana” — Erinnerung an Mátyás Gyóni Thomas von Aquinos: Lied über den Leib Christi (Übersetzung von Mihály Babits) István Jánosy: Imre Csanádi Károly Karner: Erinnerung an den So- proner Reichstag von 1681 János Frigyes Selmeci: Über modernen Kirchenbau Éva Bozóky: In Gottes Hand —1 Auszüge aus den Erinnerungen von Gábor Sztehlo (Zweiter Teil) N. A. Zabolotski: Dostojewski aus der Sicht der ökumenischen Bewegung Tibor Fabiny jun.: Schöpfung und Evolution Ida Péterffy: Gedicht zur Begrüssung an einer Pfarrershochzeit im 18. Jahrhundert Gábor Rudnai: Vergebens (Gedicht) Anna-Maija Raittila: Warum sollten wir nicht blühen? Márta Gyapay: Erziehung zum mündigen Christsein István H. Németh: „Er sorgt für euch” (ein Feuilleton) Kulturelle Rundschau: Domokos Kosáry: Bildung in Ungarn im 18. Jahrhundert (Imre Wellmann) — Scheinwerfer (Imre Veöreös) — Aus der kirchlichen Auslandspresse: Die Bibel — Ware, Lektüre, Anrede — (András Reuss) Ära: 55,- Ft