Katolikus Főgimnázium, Kolozsvár, 1935

I. Istoricul liceului in anul şcolar 1935-36. 1. Chestiuni personale. La începutul anului şcolar au fost transferaţi dela liceul nostru următorii domni profesori s Auber- mann Petru, Cselényi Bela şi Pataki Iosif. D-l prof. supl. Au- bermann Petru din ordul piarist a funcţionat de două ori la liceul nostru: Prima dată dela 1 Sept. 1932 până la Crăciun şi a doua oară dela 1 Sept. 1933 până la 1 Sept. 1935. Cu plecarea D-lui am pierdut un profesor zelos, conştiincios şi iubitor al tineretului, precum şi un om literar cu vederi largi. D-l prof. mirean Cselényi Bela a funcţionat numai un an la acest liceu, dar a câştigat iubirea profesorilor mai bătrâni şi devotamentul elevilor. D-l prof. supl. mirean Pataki Iosif a funcţionat timp de 5 ani la liceul nostru. In acest timp lucrând punctual şi conştiincios, cu pregătire temeinică a câştigat încrederea colegilor şi a elevilor; ca comandant de cercetaş a luat parte activă la educaţia elevilor cercetaşi, iar în ultimul an şcolar ca secretar al liceului a adus un mare serviciu şcoalei şi a câştigat recunoştinţa autorităţilor superioare. In locul profesorilor transferaţi la începutul anului şcolar au fost numiţi de P. S. S. Episcopul următorii D-ni profesori suplinitori: Dr. Dávid Ladislau, profesor de religie, Denderle Iosif din ordul piarist, László Emeric şi D-na Roos Margareta. 2. Durata anului şcolar. Anul şcolar a început la 15 Septemvrie 1935 orele 10 a. m. cu Veni Sancte şi cu serviciu divin, celebrat de D-l director, ajutat de profesorii piarişti. In biserică D-l prof. de religie Dr. Patay Iosif a ţinut un discurs elevilor şi părinţilor prezenţi intr'un număr mare. După serviciul divin tineretul s’a adunat în liceu, unde D-l director s'a adresat celor prezenţi. La 16 Septemvrie dimineaţa au început cursurile. Vacanţa de Crăciun a început la 22 Decemvrie şi s'a terminat în seara zilei de 7 Ianuarie 1936. Vacanţa de Paşti a durat dela 5 până la 19 Aprilie 1936. Anul şcolar s'a încheiat la 28 Iunie cu Te Deum. 3. Inspecţiuni. P. S. S. Episcopul fiind bolnav in acest an şcolar n’a putut vizita liceul nostru. Inspecţiunile oficiale în ordine cronologică au fost următoarele : La 2 Octomvrie D-l